E30 M50b25 Recept!

BTek
11 oktober 2012 · 26 Inlägg

Hej! nu ställs brukisen snart av och ska i med ny motor i vinter,KAN HA LAGT DENNA TRÅD FEL,flytta isåfall är ni snälla tongue

Tänkte köra på detta

Bmw e30 320ik -88 och gå ifrån m20b25 till m50b25 och har skrapat ihop ett recept här på nätet,vet att det finns många trådar om detta men alla säger olika överallt.

Motor e34 525
Växellåda från 525 (eller zf)
spakstället från e30 (måste korta nedre staget till växelföraren)
e36 325 motorfästen
e28 m535 motorkuddar
e36 325 växellådskuddar som sätts på e30 balken
bromsservo från vw polo (ev att du flyttar original så nära fjäderbenstornet de går)
kardan från bmw 325 e36 tds touring eller 328 touring
sen måste du såtta e30:ns stödlager å stödlagerhållare på den kardanen!
sen måste du klippa elen oxå till motorn och koppla om kontaktstycket!!

OBS detta är något jag kopierat här ifrån garaget och vill veta om detta kommer funka

tack i förhand!

/B

BMW e30 320ik "SmiskarN" (1988)
Tobias_Nordh
11 oktober 2012 · 68 Inlägg

Köp hem grejjerna så hjälper jag dig. smile)

Volkswagen Golf II "White n black" (1986)
BTek
11 oktober 2012 · 26 Inlägg

Tobias_Nordh skrev:
Köp hem grejjerna så hjälper jag dig. smile)

blir att köpa delar till å från,men motorn hämtas troligtvis nästa lördag,men måste först veta vad för delar jag måste ha smile

BMW e30 320ik "SmiskarN" (1988)
Davidniilsson
11 oktober 2012 · 127 Inlägg

ska du köpa m50 får du ju slänga på en stressfläkt:D

BMW 530DA (2000)
BTek
12 oktober 2012 · 26 Inlägg

Davidniilsson skrev:
ska du köpa m50 får du ju slänga på en stressfläkt:D

Tänkte köra 525 kyl och en 16" elfläkt tongue

BMW e30 320ik "SmiskarN" (1988)
blracing
12 oktober 2012 · 57 Inlägg

Tänk på att du måste byta diffen om du inte vill varva sönder den om du byter lådan vilket inte är ett måste.
Annan bromsservo är inte heller ett måste.  så här såg min ut när jag var klar. original bromsservo o allt smile

http://i118.photobucket.com/albums/o96/jorgenandersson/IMG_0878.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o96/jorgenandersson/IMG_0874.jpg

BMW 325 e30 turbo "Junior" (1989)
Davidniilsson
12 oktober 2012 · 127 Inlägg

BTek skrev:

Davidniilsson skrev:
ska du köpa m50 får du ju slänga på en stressfläkt:D

Tänkte köra 525 kyl och en 16" elfläkt tongue

menade en turbo böörret:)

BMW 530DA (2000)
BTek
12 oktober 2012 · 26 Inlägg

blracing skrev:
Tänk på att du måste byta diffen om du inte vill varva sönder den om du byter lådan vilket inte är ett måste.
Annan bromsservo är inte heller ett måste.  så här såg min ut när jag var klar. original bromsservo o allt smile

http://i118.photobucket.com/albums/o96/ … G_0878.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o96/ … G_0874.jpg

Detta tackar jag för! Kan jag höra av mig till dig om problem kommer?smile
Vilket kyl kör du? Och få stämmer mitt recept ganska bra då?smile

BMW e30 320ik "SmiskarN" (1988)
BTek
12 oktober 2012 · 26 Inlägg

Davidniilsson skrev:

BTek skrev:

Davidniilsson skrev:
ska du köpa m50 får du ju slänga på en stressfläkt:D

Tänkte köra 525 kyl och en 16" elfläkt tongue

menade en turbo böörret:)

Jaha! Så galet det kan bli,får nog
Försöka få ner motor först tongue men inte omöjligt att en snurra ramlar ner tongue

BMW e30 320ik "SmiskarN" (1988)
Davidniilsson
13 oktober 2012 · 127 Inlägg

BTek skrev:

Davidniilsson skrev:

BTek skrev:

Tänkte köra 525 kyl och en 16" elfläkt tongue

menade en turbo böörret:)

Jaha! Så galet det kan bli,får nog
Försöka få ner motor först tongue men inte omöjligt att en snurra ramlar ner tongue

de e rätt:D vänta gärna till du fått jobb eller vunnit på lotto för de kostar alltid mer än vad man tror:) men finns ju en kille på PPF som kör 560whp (tror jag det va) med sin m50 som har arp topp bultar annars helt original invändigt, VEMS sprut, 60mm turbo och grejjer till det:D utan tvekan dom bästa blocken som nånsin tillverkats:D

BMW 530DA (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang