Passat -02 tar in vatten?

toksepe
29 juli 2012 · 45 Inlägg

Hallå, hjälp mig!
Golvet på högersida bak är jätteblött, det droppar under bilen.
När man kört när det regnar så droppar det även från samma ställe på bilen ner på marken men dock aldrig såhär mycket vatten så att golvet blivit blött.
En som kollat sa att det dras upp vatten i nån plugg och det är regnvatten som droppar ner, inget att oroa sig för..varför är då mitt golv genomblött?

http://cdn.imghack.se/images/ccdc35fc29 … d2b53b.jpg

Här är en bild på vartifrån det droppar, det är under högergolv bak..
Nån som har nått tips?

weldion Grabbar med lem kör bilar med rem.
29 juli 2012 · 62 Inlägg

Kolla under batteriet om avrinningen där är fri. Kan fyllas upp där som rinner in i kupén och fyller upp vid passagerarstolen och sedan så att det kommer fram vid baksätet.
Kolla det i alla fall. Sedan så är det bara att lyfta innemattorna och kika hur det ser ut överallt. Om du har en automatväxlad Passat så ligger styrboxen lite halvpyrt till om det har runnit in under mattan vid passagerarsätet fram.
I alla fall ett tips.

Volvo 244-883 GL "12500 mil" (1991)
toksepe
5 augusti 2012 · 45 Inlägg

Var pluggen där som jag länkade på bild som var trasig och läkte in vatten, förmodligen så var dom som var problemet och inget läckage nånstans då det bara blir blött när det regnat..

tr3mil
22 augusti 2012 · 110 Inlägg

upptäckte precis samma på min passat -01, dock på vänster baksida. ska kolla upp pluggen

Audi A5 Sportback "Ametisten" (2011)
toksepe
18 oktober 2012 · 45 Inlägg

tr3mil skrev:
upptäckte precis samma på min passat -01, dock på vänster baksida. ska kolla upp pluggen

Sorry för sent svar, hade helt glömt bort den här..men hur har det gått för dig? vart bra ett tag med ny plugg, avrinningen bakom batteriet var felet hos mig, en slang där som var trasig sa verkstan, vette fan varför de blev bättre med ny plugg..men kika upp avrinningen bakom batteriet om de inte blivit bättre!

Evo-lappen
18 oktober 2012 · 88 Inlägg

Tjenare Östersund. Jag har ägt en passat tdi 2003 kombi. Hade samma fenomen , vattten på höger bak.
I baljan under där batteriet sitter fast finns det tre stycken dräneringar som är som tummen grova ungefär. Dom va täta. Kunde inte förstå vars i h-e vattnet kom från. Jag hade 10 cm vatten i baljan framför rutan. Vilket medförde att vattnet for in igenom en lite fastare genomföring än gummi.. Rengjorde där och sen va mitt problem borta. Ta lös listen och lyft upp mattan sen så allt vatten har chans att torka. Blir nog snabbt illadoftande där..

TheDeadDorkster Dieselgypsy
18 oktober 2012 · 538 Inlägg

Beroende på hur man drog in strömkabeln för t.ex. kupevärmare/slutsteg osv, kan problemet ligga där.
Annars är det som andra har sagt: avrinningen för torpedväggen, dom fylls ofta med löv. Ta bort allt skräp som ligger i baljan och kontrollera alla tätningar så hittar du vars det rinner in i bilen.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
Evo-lappen
18 oktober 2012 · 88 Inlägg

Hehe jag köpte min i Kalix. Där hade dom MYCKE tallbarr smile Mest sånt..
Efter det blev det inte blött även med slutstegskabel dragen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang