Soppa pumpen trasig? Nissan 200sx

Thorseeeen
22 oktober 2012 · 278 Inlägg

Tjenare, har köpt en 200 som går dåligt vid gaspådrag... Så fort den får ladd så hostar den och dummar sig så att den får för lite har jag förstått...
Men jag har ev hittat problemet som verkar vara soppa pumpen. Hur mycket ska den trycka på?

Om jag sätter tummen för bränsle ledningen så orkar jag iaf hålla imot utan att det läcker. Ska de vara så eller ska den pumpa hårdare? Och kan lägga till att jag behöver inte alls trycka hårt med tummen.

Tack på förhand MVH Linus

Senast redigerat av Thorseeeen (22 oktober 2012)

Kamulen
22 oktober 2012 · 930 Inlägg

kolla dina stift och alt din soppapump.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
tekniknissen1
22 oktober 2012 · 866 Inlägg

Kan du hålla imot med tummen på matar ledningen då är pumpen slut eller så läcker matarledningen !! det kan vara i tanken mellan pump och armaturen.  Den ska ge en 6-7 bar om du pluggar matar ledningen. Det är inte returledningen du var på;-)

Kamulen
22 oktober 2012 · 930 Inlägg

om din spec på bilen stämmer överens med den på din sida dvs 170hk så är det inte pumpen.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Thorseeeen
23 oktober 2012 · 278 Inlägg

tekniknissen1 skrev:
Kan du hålla imot med tummen på matar ledningen då är pumpen slut eller så läcker matarledningen !! det kan vara i tanken mellan pump och armaturen.  Den ska ge en 6-7 bar om du pluggar matar ledningen. Det är inte returledningen du var på;-)

Tjena, Okej får kolla pumpen och armaturen idag... Och nej de var inte returen haha! Tack för svar! smile

Thorseeeen
23 oktober 2012 · 278 Inlägg

Kamulen skrev:
om din spec på bilen stämmer överens med den på din sida dvs 170hk så är det inte pumpen.

Varför kan de inte vara den? smile

Kamulen
23 oktober 2012 · 930 Inlägg

Thorseeeen skrev:

Kamulen skrev:
om din spec på bilen stämmer överens med den på din sida dvs 170hk så är det inte pumpen.

Varför kan de inte vara den? smile

Efter som att den ska klara den effekten.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Thorseeeen
23 oktober 2012 · 278 Inlägg

Kamulen skrev:

Thorseeeen skrev:

Kamulen skrev:
om din spec på bilen stämmer överens med den på din sida dvs 170hk så är det inte pumpen.

Varför kan de inte vara den? smile

Efter som att den ska klara den effekten.

Ja de är klart men menade att den kan vara slut? Orkar ej pumpa för den är sliten? smile

Kamulen
23 oktober 2012 · 930 Inlägg

Thorseeeen skrev:

Kamulen skrev:

Thorseeeen skrev:

Varför kan de inte vara den? smile

Efter som att den ska klara den effekten.

Ja de är klart men menade att den kan vara slut? Orkar ej pumpa för den är sliten? smile

Iof men skulle testa med andra stift före smile)

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Thorseeeen
23 oktober 2012 · 278 Inlägg

Kamulen skrev:

Thorseeeen skrev:

Kamulen skrev:

Efter som att den ska klara den effekten.

Ja de är klart men menade att den kan vara slut? Orkar ej pumpa för den är sliten? smile

Iof men skulle testa med andra stift före smile)

Jo jag ska göra de! smile

LocKtar Herr
23 oktober 2012 · 1 722 Inlägg

Thorseeeen skrev:

Kamulen skrev:

Thorseeeen skrev:
Ja de är klart men menade att den kan vara slut? Orkar ej pumpa för den är sliten? smile

Iof men skulle testa med andra stift före smile)

Jo jag ska göra de! smile

Det är inte stiften om dom nu inte är trasiga, stiften du ska ha till din bil är bcpr7res heter dom.

Om bilen är trött/orkeslös, kan bero på soppapumpen(troligt) igensatt katt, dåligt inställd CAS, hoppad kamrem, mm. jag skulle börja med pumpen, sitter i tanken, lossar du via tankarmaturen via bakluckan.

Senast redigerat av LocKtar (23 oktober 2012)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Thorseeeen
23 oktober 2012 · 278 Inlägg

LocKtar skrev:

Thorseeeen skrev:

Kamulen skrev:
Iof men skulle testa med andra stift före smile)

Jo jag ska göra de! smile

Det är inte stiften om dom nu inte är trasiga, stiften du ska ha till din bil är bcp7res heter dom.

Om bilen är trött/orkeslös, kan bero på soppapumpen(troligt) igensatt katt, dåligt inställd CAS, hoppad kamrem, mm. jag skulle börja med pumpen, sitter i tanken, lossar du via tankarmaturen via bakluckan.

Okej tack! Men om du gasar försiktigt så går den, alltså någon mm på gasen men stämplar du fullt så spikar den... Plockade bort pumpen idag och den funkar men vet ej om den orkar hålla trycket uppe?

Senast redigerat av Thorseeeen (23 oktober 2012)

LocKtar Herr
23 oktober 2012 · 1 722 Inlägg

Thorseeeen skrev:

LocKtar skrev:

Thorseeeen skrev:

Jo jag ska göra de! smile

Det är inte stiften om dom nu inte är trasiga, stiften du ska ha till din bil är bcp7res heter dom.

Om bilen är trött/orkeslös, kan bero på soppapumpen(troligt) igensatt katt, dåligt inställd CAS, hoppad kamrem, mm. jag skulle börja med pumpen, sitter i tanken, lossar du via tankarmaturen via bakluckan.

Okej tack! Men om du gasar försiktigt så går den, alltså någon mm på gasen men stämplar du fullt så spikar den... Plockade bort pumpen idag och den funkar men vet ej om den orkar hålla trycket uppe?

Det är ju det som är grejjen, vad för pump har du, är det eftermarknads eller original?

Du vet att det finns ett 200sx forum, www.nogs.nu

Där bör du ställa dina frågor istället.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Thorseeeen
23 oktober 2012 · 278 Inlägg

LocKtar skrev:

Thorseeeen skrev:

LocKtar skrev:

Det är inte stiften om dom nu inte är trasiga, stiften du ska ha till din bil är bcp7res heter dom.

Om bilen är trött/orkeslös, kan bero på soppapumpen(troligt) igensatt katt, dåligt inställd CAS, hoppad kamrem, mm. jag skulle börja med pumpen, sitter i tanken, lossar du via tankarmaturen via bakluckan.

Okej tack! Men om du gasar försiktigt så går den, alltså någon mm på gasen men stämplar du fullt så spikar den... Plockade bort pumpen idag och den funkar men vet ej om den orkar hålla trycket uppe?

Det är ju det som är grejjen, vad för pump har du, är det eftermarknads eller original?

Du vet att det finns ett 200sx forum, www.nogs.nu

Där bör du ställa dina frågor istället.

Det sitter original pump på just nu. Jo jag vet får testa där istället!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang