Saab 9-3 startar inte ! Söker tips

Jonaz1
22 oktober 2012 · 25 Inlägg

Som rubriken låter min bil startar inte. Har kommit fram till att soppapumpen har gjort sitt. Jag har beställt hem en ny pump som kommer i veckan. Enda jag tvekar över är hur jag ska gå tillväga. Jag har funderar på att istället för att plocka ner hela tanken klippa upp plåten för att komma åt pumpen uppifrån. Men jag funderar över hur lång tid och hur mycket jobb det kan va att plocka ner hela tanken istället ? Undrar även om jag klipper i plåten uppifrån har ni nån ide om vad jag kan täta plåten med när jag viker tbx den ? Tacksam för alla svar /Mvh Jonas smile

Rquired Allmänt envis
23 oktober 2012 · 12 512 Inlägg

Har du kontrollerat din bil? Jag är inte van vid att arbeta med SAAB men har för mig att 9-3 har en inspektionslucka medan nya 900 (Med samma kaross) inte har det?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Aero T16
23 oktober 2012 · 1 327 Inlägg

Köp en Haynes innan du börjar klippa i plåten! De pengarna är väl spenderade på en verkstadshandbok om man inte vet hur man ska gå till väga.

Funkiee Saab älskare!
23 oktober 2012 · 4 597 Inlägg

900 Har ingen lucka, det stämmer, vi saabägare brukar kapa upp ett hål. Det finns ett runt plastlock, för kontakter för abs o pump, om man går 1.5 dm till vänter sitter pumpen, där kapar man! smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
ChrilleBille Drar breställ genom McDriven
23 oktober 2012 · 228 Inlägg

Är man inte petnoga så är det ju absolut lättast att kapa upp ett större hål. Annars är det inte hela världen att plocka ner tanken på en gammal 9-3a heller..

No dice !
rcy
23 oktober 2012 · 1 705 Inlägg

Den är på engelska, men klarar du inte det så kan du ju titta på bilderna iaf smile
http://www.saabcentral.com/forums/showt … p?t=119759

Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Saab 9-5 "familjefraktarn" (2000)
Saab 9-3 Aero "the sissy" (2002)
Jonaz1
24 oktober 2012 · 25 Inlägg

Tack för alla tips smile Extra tack rcy för tipset underlätta sjukt mycket smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang