Trög 940ltt 95a efter motorbyte

mr-d24
27 oktober 2012 · 14 Inlägg

Tja har en 940 ltt95a som dom bytte motor på innan jag köpte den och nu till problemet. Fläkten går heeeela tiden och och får felkod på tempgivare och jag har bytt dom så va faan e felet har testat med annan box oxå men ingen skilnad. bli galen på fanskapet. motorn allså blocket e ju från en fulltryckare 93a men resten e ju från original motorn blir ju gaaaaalen tacksam för svar snarast.Med vänlig hälsning, Emil

antondaslayer
27 oktober 2012 · 12 Inlägg

Mätt upp kablarna imellan givarna och boxen?

turbodeath
27 oktober 2012 · 2 452 Inlägg

om blocket är från en 93a så ska du ha en box som heter 937 på slutet blir ju inte samma

döden kommer tillbaka
mr-d24
27 oktober 2012 · 14 Inlägg

jag har boxen från den bilen motorn kom i från och har testat de oxå men funkar ju faan inte. e inte så haj på el så jag får la försöka mäta upp det

Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 oktober 2012 · 13 773 Inlägg

turbodeath skrev:
om blocket är från en 93a så ska du ha en box som heter 937 på slutet blir ju inte samma

ähh går att blanda hur man vill blir ingen som helst skillnad

jag kör 962 box på min 740 och det går utmärkt


jag gissar på kabelbrott mät kabeln finns ett antal ställen där den är delad så det ska gå¨att få fram på ett ungefär vart problemet är

många som krånglar och har elen kvar och då blir den lätt skadad istället för att släppa kablarna vid fjäderbenet och ta med dom ur samtidigt som motorn

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
mr-d24
27 oktober 2012 · 14 Inlägg

skall faan kika på detta i möra om de e nån skada på dom smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 oktober 2012 · 13 773 Inlägg

kolla kontaktstyckena vid fjäderbenen kan vara så enkelt att dom faktist gjort rätt men inte tryckt ihop det ordenkligt eftersig

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang