Coilovers Audi A4 B7 Tips?

TicTaC
24 oktober 2012 · 69 Inlägg

Tjenare!

Jag letar lite efter coilovers till min Audi och det finns mycket mer kunnigt folk där ute än jag , så jag undrar helt enkelt vilka coils som är bra och för rätt rimligt pris inget överdrivet! Vmaxx? är det något att ha? smile

Tack i förhand! smile

Volkswagen Golf 3 "Gulfen" (1995)
Volvo V40 D3 "Rebel Blue" (2013)
dfine BMW entusiast
24 oktober 2012 · 579 Inlägg
TomteMums
31 oktober 2012 · 34 Inlägg

Ebay har vell som dom hade te min billigt

TicTaC
31 oktober 2012 · 69 Inlägg

TomteMums skrev:
Ebay har vell som dom hade te min billigt

jo det finns rätt billigt .. men vill helst ha några man inte behöver byta inför besiktning smile

Volkswagen Golf 3 "Gulfen" (1995)
Volvo V40 D3 "Rebel Blue" (2013)
xciso
31 oktober 2012 · 302 Inlägg

JOM har TÜV-godkända coilovers till A4 B7.
Bra kvalité till bra pris, men dem kan inte jämnföras med tex koni, men koni är pris *3.

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..
TicTaC
1 november 2012 · 69 Inlägg

xciso skrev:
JOM har TÜV-godkända coilovers till A4 B7.
Bra kvalité till bra pris, men dem kan inte jämnföras med tex koni, men koni är pris *3.

okey.. men behöver man byta dem inför besiktning?

Volkswagen Golf 3 "Gulfen" (1995)
Volvo V40 D3 "Rebel Blue" (2013)
xciso
1 november 2012 · 302 Inlägg

Det behövs inte.

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..
LeafBox Lat Perfektionist
1 november 2012 · 6 359 Inlägg

Den märkningen har väll inget med besiktningen i SVERIGE att göra. TUV står väll för att den klarar dom TYSKA kraven.

SBP struntar fullständigt i det såvitt jag vet. Det är på papper fortfarande olagligt, men kommer falla helt och hållet på vilken gubbe som besiktigar.

Senast redigerat av LeafBox (1 november 2012)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
xciso
1 november 2012 · 302 Inlägg

Du har på sett och vis helt rätt LeafBox.
TÜV-godkänd betyder att bland annat att produkten är byggd och kontrollerad av en extern kontroll organisation. Ungefär som ISO9001 osv.
Du kommer till 99.9% att kunna besiktiga bilen utom några problem.
Så länge allting är monterat väl på bilen så har besiktningen ingenting att klaga på.

Man får montera likvärdigt eller bättre än original. Är coilovers bättre? Eller sämre? Kan inte bilprovningen bevisa att det är sämre så är det godkänt, och dem kommer inte slå ner på detta så länge allt sitter som det ska.

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..
dfine BMW entusiast
1 november 2012 · 579 Inlägg

xciso skrev:
Du har på sett och vis helt rätt LeafBox.
TÜV-godkänd betyder att bland annat att produkten är byggd och kontrollerad av en extern kontroll organisation. Ungefär som ISO9001 osv.
Du kommer till 99.9% att kunna besiktiga bilen utom några problem.
Så länge allting är monterat väl på bilen så har besiktningen ingenting att klaga på.

Man får montera likvärdigt eller bättre än original. Är coilovers bättre? Eller sämre? Kan inte bilprovningen bevisa att det är sämre så är det godkänt, och dem kommer inte slå ner på detta så länge allt sitter som det ska.

Det är upp till besiktningsmannen att bestämma om man har försämrat fjädringen eller inte. Har man dessutom en bil som är helbilsgodkänd så har man inte mycket att säga till om, man får helt enkelt chansa varje gång man åker in och besiktar bilen.

LeafBox Lat Perfektionist
1 november 2012 · 6 359 Inlägg

dfine skrev:

xciso skrev:
Du har på sett och vis helt rätt LeafBox.
TÜV-godkänd betyder att bland annat att produkten är byggd och kontrollerad av en extern kontroll organisation. Ungefär som ISO9001 osv.
Du kommer till 99.9% att kunna besiktiga bilen utom några problem.
Så länge allting är monterat väl på bilen så har besiktningen ingenting att klaga på.

Man får montera likvärdigt eller bättre än original. Är coilovers bättre? Eller sämre? Kan inte bilprovningen bevisa att det är sämre så är det godkänt, och dem kommer inte slå ner på detta så länge allt sitter som det ska.

Det är upp till besiktningsmannen att bestämma om man har försämrat fjädringen eller inte. Har man dessutom en bil som är helbilsgodkänd så har man inte mycket att säga till om, man får helt enkelt chansa varje gång man åker in och besiktar bilen.

Precis det jag skulle säga. En helbilsgodkänd bil får man väll tekniskt sett inte byta en pryl på - För att bilen bara är godkänd med just dom delar som satt där vid registrering.

Senast redigerat av LeafBox (1 november 2012)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang