Öppet sportluft filter på vintern?

tompa_turbo Höst och kallt
9 november 2012 · 325 Inlägg

Ha mitt öppna på bilen nu  men skall nog sätta dit ett orginal under vintern  vad kör ni sj med under vintern?  öppet filter  plus kallstarter  gör ju att bilen dra ännu mera bensin

marcus80 Sir
9 november 2012 · 935 Inlägg

Körde med öppet året runt. Märkte ingen skillnad faktiskt. På en turbo är väl kallare luft bättre. Ju mer kall luft desto bättre. Dock på V70 t5:an.

Senast redigerat av marcus80 (9 november 2012)

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
lakhea Leg. Bilplågare.
9 november 2012 · 218 Inlägg

Mitt ex hade öppet filter på en Jetta och den gick som en påse nötter när det blev kallt. Samma på en 740 hon hade. Men det var typ biltema filter så det kunde bero på det.  Men visst fan är orginal burk mer riktigt filter det bästa.  smile

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
9 november 2012 · 5 650 Inlägg

körde året runt med öppet filter på 940 turbo tiden märkte ingen större skillnad alls. ända jag kunde tänka mig va bättre va att turbon va vell betydligt kallare i -10 än i +20 grader. 

men inget man kände skillnad på iaf och inget man märkte på soppa förbrukningen heller och är man orolig för kallstarter finns ju motorvärmare

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
onej84
10 november 2012 · 1 854 Inlägg

Du tror inte bilen drar mer med öppet filter på sommaren när det är varmt?

Dark_Angel
10 november 2012 · 622 Inlägg

Har kört med öppet året runt både med 850 och nuvarande V70 och det är ingen skillnad alls
så det är bara att köra på ...

En fartfylld tjej som gillar det mesta vad gäller bilar... Racing, Rally och Styling
Kolla gärna mitt nya projekt, Northern Sky, titta in och rösta gärna...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=283833
tompa_turbo Höst och kallt
10 november 2012 · 325 Inlägg

ok tackar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang