Utrustning Volvo 850 Turbo

D4AWD
10 november 2012 · 177 Inlägg

Hej!

Ska skaffa mig en Volvo 850 Turbo helst en 96:a. Men funderar på utrustningen i bilen. Har sett att vissa har helskinn och de brukar va importbilar. Fanns det bara på exportbilarna eller kan man hitta en svensksåld bil med det?

Vad ska en "fullutrustad" 850 turbo innehålla så att säga?

MVH Linus

Johan85 Avstängd
10 november 2012 · 1 418 Inlägg

Zeecor skrev:
Hej!

Ska skaffa mig en Volvo 850 Turbo helst en 96:a. Men funderar på utrustningen i bilen. Har sett att vissa har helskinn och de brukar va importbilar. Fanns det bara på exportbilarna eller kan man hitta en svensksåld bil med det?

Vad ska en "fullutrustad" 850 turbo innehålla så att säga?

MVH Linus

halvsskinn verkar vara standard och helskinn verkar vara tillval.
tänkt till 2 gånger innan du bestämmer dig för helskinn visst det är snyggt men det är halt och kallt på vintern och klistrigt på sommarn:P

perzy Snål gnällspik
10 november 2012 · 402 Inlägg

Det börjar ju bli ganska gamla och därmed slitna bilar så om jag vore i din sits (jag har ägt en 94'a 855 turbo) skulle jag koncentrera mig mycket mer på skicket och hur den har skötts än om den är fullutrustad. Framvagnen bl.a. är klen på dem så den klarar inte effekten så länge. Vid 20 000 mil får man börja byta mycket där osv.
Vad jag kommer ihåg fanns det ju inte så erormt mycket utrusting till dem, det är ju en volvo ändå. http://www.nordicr.com  har en del info.
Ska du ha en riktigt fin med mycket utrustning kanske en R-modell är att föredra?

Volvo S80 2,9.
Marlboroman
10 november 2012 · 8 234 Inlägg

Standard i turbopaketet är ju halvskinn, ac, elspeglar och elhissar.

Tillval är ju: ecc, helskinn, farthållare, färddator, taklucka. Sen fanns det ju lite olika stereopaket att välja på.

Sen lär man hålla koll på att det finns turbobilar som såldes utan Turbopaketet och kan ha alla möjliga konstiga varianter på utrustning.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
10 november 2012 · 13 777 Inlägg

Ingen mening att leta efter fullutrustade bilar då utrustningen är lätt att montera

hitta en med ecc och taklucka i bra skick. sen är det bara att börja utrusta med resten själv.

kostar inget till dom bilarna med utrustningen och dom är lätta att utrusta med det man vill ha.
min gammal 855turbo hade både t5r inredning svart bräda elstolar med minnen på båda sidorna glastaklucka istort sätt all utrustning som gick att montera när den var ny och lite till satt t.o.m orginal cd-växlare och slutsteg och stora ljudpaketet i den.  Gjorde likadant på min tidigare 855turbo. så skit i vad det är för utrustning orginal bara utrusta denmed det du vill ha efteråt och gå på skicket istället på grejer som inte går att byta ut.

Idag börjar det blir svårt att hitta fina ex har själv haft grym tur men så har jag alltid gått efter dom viktiga sakerna istället för att kolla efter en massa onödigt blingbling för det finns så mycket skrothögar i landet som ser bra ut från håll men i verkligheten är klara för en direkt färd till skroten pga dom är så förstörda

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
D4AWD
11 november 2012 · 177 Inlägg

Tack för alla svar! Nu har man lite att gå på smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang