Trim tipstill en bmw 525 tds 1993 med bla chip/större ic/egr/avgas

johan740_89
17 november 2012 · 367 Inlägg

hej har en 525 tds som det är dax att trimma lite har hittat chip på promotech som jag är sugen på pga att det ger 180hk dom andra ger ca 170hk sen är intercoolern rätt löjlig orginal på tdsen har jag sett. men ger det något att byta ut den mot en större tex från KL och sen har jag hört att man kan plugga egr,en och få effekt stämmer det? ska även byta ut avgaset mot 3-1/2 tum rör från turbo och utan kat vad kan de ge förutom gött ljud;) finns det något annat man kan göra för att få lite mer kräm utan att byta turbo grenrör insug mm hoppas på 200hk men det är väl bara drömma om
och nej jag vill inte ha everymod så det behöver ingen skriva något om

Mitsubishi Pajero "Toyo Tires" (2010)
Suzuki Sj413 samurai "Zook" (1985)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
17 november 2012 · 1 778 Inlägg

Varför vill du inte ha evry mod? Jag körde med ett ställbart evry mod med tryckvakt i, så jag kunde skicka på ännu mer diesel när laddtrycket kom.
Laddade 2,3bar och gick sjukt bra. Jämfört med ett sånt evry mod så är ett chip eller en kcr box en fis i rymden, om det är mycket effekt du vill åt.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
johan740_89
17 november 2012 · 367 Inlägg

när jag ska sälja bilen någon gång så låter det inte bra, tycker det låter så biligt och var ett helvete och hitta en tds som det inte var något hemmabygge på.

Suzuki Sj413 samurai "Zook" (1985)
Mitsubishi Pajero "Toyo Tires" (2010)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
17 november 2012 · 1 778 Inlägg

Du kan ju ta bort det om du ska sälja den? Ne men receptet för mer effekt är enkelt på en tds. MER diesel.
Med ett sånt evry mod jag hade så kan du kräma ur ungefär vad orginal pumpen och turbon klarar av. Det är inte ett chip i närheten av. Visst kan du byta till en större ic och plugga egr, men det hjälper inte mycket just nu.
Vill du ha mer än vad evry mod kan ge är nästa steg mek pump och större turbo, och ett bättre grenrör.
Det kanskexlåter billigt och dåligt med evry mod, men provar du kommer du inte ångra dig.
Mycket mer effekt för 100kr än ett chip för tusenlappar.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang