Volvo 740 problem!!!

Tommyxx
15 november 2012 · 8 Inlägg

Tjenare!

Har lite problem med min volvo 740 gl- 87!

Skulle vilja veta hur beter sig bilen när bränslepumpen i tanken inte funkar? desvärre dem under förarsätet?

mvh tommy

Volvo 760 Turbo "Finbilen" (1984)
SvardAutomotive
26 november 2012 · 23 Inlägg

Pumpen i tanken på min 740 gick sönder i somras och vad jag kommer ihåg blev den svårstartad och kunde lägga av väldigt lätt, eftersom den inte fick fram tillräckligt med soppa. Tog tryckluftsmunstycket och blåste i tanklocket (höll tätt med en trasa) och då gick den som den skulle. Lite pilligt att byta pumpen om det är en 744 men det går!

confuzzed
26 november 2012 · 13 Inlägg

min dog under färd men hoppade igång innan man hunnit stanna... sista gången gjorde den så 6ggr på 7 mil... visade sig vara bränslepump reläet. trodde det va den stora pumpen under bilen först och det va ju så också men det styrs av reläet så börja med ett relä! det ska vara vitt om det inte är från biltema eller dylikt!
cool

confuzzed
26 november 2012 · 13 Inlägg

confuzzed skrev:
min dog under färd men hoppade igång innan man hunnit stanna... sista gången gjorde den så 6ggr på 7 mil... visade sig vara bränslepump reläet. trodde det va den stora pumpen under bilen först och det va ju så också men det styrs av reläet så börja med ett relä! det ska vara vitt om det inte är från biltema eller dylikt!
cool

eller har du en förgasare? tänkte på att de va en -87:a?

Henkix
26 november 2012 · 6 737 Inlägg

ja har kört halva sommaren med trasig pump i tanken. de enda som hände när den vart trasig var att den var lite tjurig o starta fick stå på starten lite extra men den gick o köra utan problem sen när ja bytte pumpen till en ny så blev den lite piggare också tongue det var vad som hände på min wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang