Går inte att koppla. Golf 3

TobbeLundberg
25 november 2012 · 61 Inlägg

Tjenare alla där ute.
Jag har fått problem med min bil. Det är en VW Golf 3 Diesel. När jag skulle åka hem från jobbet i Fredags så när jag skulle koppla som gick inte pedalen upp igen och det gick inte att lägga i växel. Men det går att växla utan problem om man växlar på varvtalen. Växlar lika fint som om man använder kopplingen. Min fråga e då om det är ngn som vet vad det kan vara för fel. Alla svar tas imot jättegärna.

MVH Tobbe

SCR (Arn Racing och LdkpRaceCrew)
marcus80 Sir
25 november 2012 · 935 Inlägg

Låter som kopplingswiren.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
TobbeLundberg
25 november 2012 · 61 Inlägg

Det ska tilläggas att wire e hel och om man tar upp kopplingspedalen så stannar den uppe.

SCR (Arn Racing och LdkpRaceCrew)
marcus80 Sir
25 november 2012 · 935 Inlägg

Det låter lite skumt. Kan vara tryckplattan som gett sig så den inte fjädrar tillbaka.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Curse
25 november 2012 · 688 Inlägg

kan vara att gummi biten på kopplingshävarmen som murknat sönder o lossnat. då går det inte att koppla. hade samma fel på Venton.

Mazda 6 "MPS" (2006)
TobbeLundberg
25 november 2012 · 61 Inlägg

okej. e det svårt att byta dendär gummi grejen på hävarmen eller hur verkar det ?

SCR (Arn Racing och LdkpRaceCrew)
Curse
25 november 2012 · 688 Inlägg

Nejdå tar nån minut att göra det.

Mazda 6 "MPS" (2006)
baltis
26 november 2012 · 1 948 Inlägg

Hade samma fenomen på en gammal honda civic vti en gång i tiden.
Då hade hela kopplingen typ exploderat smile delarna som lossnat gjorde troligtvis att lamellen inte ville röra sig och därför inte koppla ur.

Är det inte något med den där gummigrejjen som folk skriver här ovan så e det nog bara för dig att riva ner lådan och byta kopplingen hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang