Min Volvo Mår Inge Bra!.

JeppEs94
26 november 2012 · 110 Inlägg

Hej min volvo 944 GL 131hks den vill inte funka som den ska ojämn tomgång och ibland bara ibland när jag gasar tappar all ork sen blir som luft smäll ibland i ur avgassystemet och så hoppar bilen igång till att gå okej.

Och lagt ut fler inlägg om felet på bil fan.. och stortsätt bytt allt många kom med förslag av vad det kan vara..

Koppling, Orginal luftfilter/burk , Täppt Tjuvluft , Ny LMM , Nytt bränslefilter ,Nya tändstift och tändkablar , Rotor och Fördelar lock. Och då är frågan hur reagerar en 944 GL på när kamremen är påväg att sticka eller inte är spänd? Om inte det säg något mer tips jag kan gå på för sådant beteende. (Ojämn Tomgång från 400 varv nästan dör till
700 varv om inte annat 1000 varv sedan ligger där emellan 500- 800 varv) (Vid gasning t.ex gasa fullt den accelerar liten stund ca 1sek sedan har jag full gas fortfarande och men den vill inte öka och ibland känner jag slag under bilen :S och sen släpper jag gas eller drar i kopplingen och den går ordentligt för stunden men kan komma upp ibland och ibland hjälper inte ens koppling elr släppa gasen bara minimalt ibland)

Hjälp Stakars Volvon!

''Boys Will Always Be Boys''
Volvo 945 Ftt "DailyDriven" (1998)
NiklasMad Nybörjare
29 november 2012 · 23 Inlägg

Pratade med farsan idag, och förklarade problemet i hopp om att få lite tips åt dig,
han sa att du borde kolla kabeln och kontakten till fördelaren, och efter det om det inte löser problemet kamrems inställningen,


Mvh big_smile

JeppEs94
29 november 2012 · 110 Inlägg

Fan bussigt big_smile har trott lite av kamrem ska lämna till plugget på måndag så ska dom få kolla lite smile

''Boys Will Always Be Boys''
Volvo 945 Ftt "DailyDriven" (1998)
NiklasMad Nybörjare
30 november 2012 · 23 Inlägg

absolut big_smile, hoppas det löser sig nu smile)

twin_cam Smålänning
30 november 2012 · 7 877 Inlägg

Felkoder?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Racebo Racebo
30 november 2012 · 420 Inlägg

Jag hade så på min gamla vinterholk en 745!
men då va det en spridare som va väldigt dålig!
böt spridare och spann som en katt efteråt

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952
Volvo 944 FTT polisbil "fulltryckarn" (1993)
JeppEs94
30 november 2012 · 110 Inlägg

Felkoder inga och har dränkt insug och alla slangar med startgas ingen respond ska testa göra om det se om det ger något smile kanske är spridarna som är igensata eller ngt men den går ju bra ibland hmm

''Boys Will Always Be Boys''
Volvo 945 Ftt "DailyDriven" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang