Besiktning

raikachuz
24 december 2012 · 21 Inlägg

Vad säger bilbesiktningen när man dyKer upp med raka rör och japsdämp?  big_smile

Pierre_r Lastbilsmekaniker
24 december 2012 · 729 Inlägg

"Bullernivå för hög bedömd utan mätning"
Skulle jag gissa på...

raikachuz
24 december 2012 · 21 Inlägg

Ok å det är lika med nedslag då antar jag? Måste man skaffa "nytt system då elr?

Pierre_r Lastbilsmekaniker
24 december 2012 · 729 Inlägg

Nytt system behöver du inte skaffa bara få det till att bli tystare.
Jag byggde en "ljuddämpare" som jag stoppar i slutröret varje gång jag ska besiktiga.
när ljudnivån är godkänd så åker den av.

EDIT: vill du jäklas riktigt med dom så kräv att dom ska mäta med en DB mätare då ska dom ha en massa krav som ska vara uppfyllda innan det räknas som en regelrätt mätning.

Senast redigerat av Pierre_r (24 december 2012)

raikachuz
24 december 2012 · 21 Inlägg

Bra att veta. Tack för svar! smile

Railow We All Have A Story To Tell
24 december 2012 · 269 Inlägg

Om du inte orkar bygga så kan du köpa en sån här:http://www.stylingbutiken.se/ljuddamparinsats-4-/1088-0

Finns i 3.5",4",4.5" och 5" smile För mig sa dom ingenting när jag körde raka men det beror besiktningsman. Lycka till !

Ha'de

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire
Saab 9-3 "Griffin" (2012)
Saab 9-3 Linear "Vanessa" (2008)
Ej-son
24 december 2012 · 171 Inlägg

Vad säger besiktningen om när inte lyset lyser så bra  på panelen? lyser inget från 100 och uppåt antar att en glödlampa gett sig baki panelen

Tobbetdi Diesel ska man ha!
24 december 2012 · 482 Inlägg

De ser ju knappt att det lyser invändigt eftersom du besiktar när det är ljust ute?

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Ej-son
24 december 2012 · 171 Inlägg

okej tvivlar på att vi besiktar när det är ljust när man får besstid, inte många timmmar det är ljust i kiruna den här årstiden

DKn
24 december 2012 · 535 Inlägg

raikachuz skrev:
Vad säger bilbesiktningen när man dyKer upp med raka rör och japsdämp?  big_smile

Säkert olika med akt igenom 3 gånger utan att dom brytt sig

Tobbetdi Diesel ska man ha!
24 december 2012 · 482 Inlägg

Ej-son skrev:
okej tvivlar på att vi besiktar när det är ljust när man får besstid, inte många timmmar det är ljust i kiruna den här årstiden

Hade liknande problem på en gammal 850 turbo, den lampan slocknade från ca 120 km/h och där klagades inget.

Den var dessutom besiktade 3" raka rör utan klagomål i 4 år, när jag fick klagaomål (sista året) så gick jag till stationsansvarige och pratade så gick det igenom.

konstigt att nyanställde bestjejen klagar på bilens ljudnivå, men inte på ej fungerande ABS? smile

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang