960 startar ej ..

robb92tpc
26 december 2012 · 3 Inlägg

Hej! jag har en 960 3,0L rak 6a automat! kan ta hela vägen om från början.. dryg en vecka sen byta jag startmotorn och det gav ju resultat.. dock kunde jag bara starta bilen på neutral som aldrig brukar göra annars. sedan kör jag hem ställer bilen går in lite vrir på nyckeln på Park startar där! bilen går o tuggar på... dryg en vecka efter. vrir ja på nyckeln igen. startar ej! slått på startmotrn! tjuvkopplat den eller vad man "säger" och den snurrar och går... bilen startar inte på nyckeln för de.. undrar nu va felet kan vara... är jävligt tacksam för snabb svar för den som kan tro eller veta ngt man kan kolla .. är i fruktansvärt behov av denna bil..

Volvo V70 fas2 d5 "Pärlan" (2009)
Volvo 945s 2.3 turbo "black shadows" (1997)
TLO
26 december 2012 · 1 062 Inlägg

Hade kollat batteriet, och generatorn.

"You Go, we go!"
robb92tpc
26 december 2012 · 3 Inlägg

mm.. prövat med starthjälp. generatorn kan ju inte påverka dirr?

Volvo V70 fas2 d5 "Pärlan" (2009)
Volvo 945s 2.3 turbo "black shadows" (1997)
TLO
26 december 2012 · 1 062 Inlägg

robb92tpc skrev:
mm.. prövat med starthjälp. generatorn kan ju inte påverka dirr?

Kan vara att generatorn inte laddar, därav går bilen med starthjälp. Testa o mät hur mkt generatorn laddar.

"You Go, we go!"
robb92tpc
26 december 2012 · 3 Inlägg

mm får kika de med:p

Volvo 945s 2.3 turbo "black shadows" (1997)
Volvo V70 fas2 d5 "Pärlan" (2009)
Ahlbom
27 december 2012 · 651 Inlägg

som han säger prova mätt å se hur han laddar samt testa annat batteri. annars ta en kabel direkt från startmotorn till batteriet. du säter kaben på de lilla stiftet som kaben siter på. sen tar du den rätt på batteriet. får de då. så kan dit tändingslås cpa. tanke på med de att ha med startar på n-läget med på lådan. kanske börjar glappa lite. inte helt ovanligt det

Justfuckyou
28 december 2012 · 3 Inlägg

Kika på tändningslåset robb! kan vara glapp i det, Niklas o wilsson hade problem med det på bmw.n dom bytte startmotor o allt och så var de tändningslåset som va kasst! = )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang