Fastskruvandet av slutsteg på baslåda

MrTobias
27 augusti 2006 · 1 297 Inlägg

Hej!
Har hört att de går bra men även att slutsteget pajjar av de.
Är ingen värsting som jag har utan en 10" å ett 60W slutsteg.

Mvh Tobbe

bumpe Lastbilsmekaniker
27 augusti 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, beror helt på lådan, är den byggd av bra material på ett bra sätt så ska den inte vibrera = det går att montera slutsteg på

JockeK BMW M3 är körglädje!
27 augusti 2006 · 102 Inlägg

Jag hade ett slutsteg fastskruvat på min baslåda i en annan bil jag hade och det slutade med att ett motstånd i slutsteget släppte i lödningen och hela steget gick åt helve*e... så jag råder dig att inte skruva fast det, även om det inte är "stora" grejer

// Jocke

Blinka med blåljus om du vill race:a
MrTobias
27 augusti 2006 · 1 297 Inlägg

Lådan är jäkligt stabil.. Grejjen är att jag vill fan inte skruva fast slutsteget i bilen smile Nåja.. De kostade inte så mkt pengar så jag provar nog. Men det värsta som kan hända är att slutsteget går sönder?

GurraG INGET ANNAT!!
27 augusti 2006 · 1 725 Inlägg

jag har mitt på det sättet och jag har då inte märkt någon försämring.. så det ska nog inte vara någon fara..

bumpe Lastbilsmekaniker
27 augusti 2006 · 3 878 Inlägg

GurraG skrev:
jag har mitt på det sättet och jag har då inte märkt någon försämring.. så det ska nog inte vara någon fara..

Handlar ju om hur seriös man vart i byggandet, bra låda som sitter fast så är det lugnt...

MrTobias
28 augusti 2006 · 1 297 Inlägg

bah. Nybilsgarantin åker bla bla. Detta tänker jag då inte göra själv. MDS i luleå får göra de om dom kan garantera nybilsgarantin

MilesPrower Rookie
30 mars 2007 · 63 Inlägg

Jag tänkte göra samma sak, ev sätta en hylla en liten bit ovanför baslådan, så de fortfarande ser ut att höra ihop. Och om det finns risk för att steget går sönder så blir det nog det senare alternativet

JW
30 mars 2007 · 281 Inlägg

bumpe skrev:
Hej, beror helt på lådan, är den byggd av bra material på ett bra sätt så ska den inte vibrera = det går att montera slutsteg på

haha jag har då aldrig i hela mitt liv råkat ut för en baslåda som INTE vibrerar... kvittar hur bra man byggt den, det vibrerar ändå.

Slutsteg är ofta väldigt välbyggda för att klara vibrationer så det ska inte vara någon fara.
skulle det gå sönder så kan du ju alltid be om ett nytt via garantin. finns ingen regel som säger att man inte ska ha det fastskruvat på lådan.

Mvh Jonas

Moser .-ϻΘϨƎЯ
31 mars 2007 · 1 313 Inlägg

princip alltid haft slutsteg skruvat direkt på baslådan pga av att ja inte har haft nån annan stans å ha det, aldrig nått som gått sönder, å då snackar jag att ja har haft många olika lådor å steg.. som sagt aldrig nått som gått sönder osv.

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
MrTobias
31 mars 2007 · 1 297 Inlägg

Hey min gamla tråd smile Kan uppdatera med att slutsteget sitter på lådan å det funkar hur fint som helst smile

gurenius
31 mars 2007 · 1 631 Inlägg

Ett steg går inte sönder av vibrationer från BASLÅDAN. Däremot kanske från BILEN som vibrerar och skakar ungefär 10000 gånger mer...

Det är inga problem att skruva fast steget på lådan. Lådan ska ju självklart sitta fast i bilen, men det gör den väl redan hoppas jag.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang