Volvo s60 2,4T Turbo problem

GeneralStrong
22 januari 2013 · 24 Inlägg

jag har en fråga som angår min turbo. problemet är att när man gasar på och turbon börja ladda så börja den hacka lite o sen drar den iväg hmm Men det är inte alltid det är så utan kanske varannan gång jag kör, ungefär i snitt.
allt är orginal i bilen förutom att jag har satt dit ett öppet luft filter och en turbo mätare.
så om någon ha någon ide om vad det kan vara så är jag tacksam för svar smile

MVH

VinDisel
22 januari 2013 · 456 Inlägg

GeneralStrong skrev:
jag har en fråga som angår min turbo. problemet är att när man gasar på och turbon börja ladda så börja den hacka lite o sen drar den iväg hmm Men det är inte alltid det är så utan kanske varannan gång jag kör, ungefär i snitt.
allt är orginal i bilen förutom att jag har satt dit ett öppet luft filter och en turbo mätare.
så om någon ha någon ide om vad det kan vara så är jag tacksam för svar smile

MVH

låter mer som tändspole lr nått ..

BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
GeneralStrong
22 januari 2013 · 24 Inlägg

okej, får kolla. men det kan inte ha nått med luft filtret att göt, att den får för mycket luft t.ex. ?

Drunk A.Sörman
22 januari 2013 · 1 299 Inlägg

Låter som en magnetventil är standard på dessa.Har du redan byt den så är det säkerligen stift eller spole

Symtom på dålig magnetventil rycker lite när man stampar gasen i bott eller nästan bott.Släpper man sedan upp gasen å ger på igen så kan den funka för stunden.

Har du den svarta magnetventilen så är den troligen sönder å köp inte den igen för dom går sönder riktigt fort be om å få den gråa istället smile

GeneralStrong
22 januari 2013 · 24 Inlägg

Nej den har jag inte provat o byta, ska börja med att prova byta den o se om det löser sig 
Men vart får man tag i dom billigast o smidigast? :p
Magnetventilen

Online

Drunk skrev:
Låter som en magnetventil är standard på dessa.Har du redan byt den så är det säkerligen stift eller spole

Symtom på dålig magnetventil rycker lite när man stampar gasen i bott eller nästan bott.Släpper man sedan upp gasen å ger på igen så kan den funka för stunden.

Har du den svarta magnetventilen så är den troligen sönder å köp inte den igen för dom går sönder riktigt fort be om å få den gråa istället smile

Drunk A.Sörman
22 januari 2013 · 1 299 Inlägg

Det bästa är ju om du känner någon som har en som du kan låna.

Annars har du här http://atechmotor.com/volvo/s60/24t/tur … netventil/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang