Vad hade ni valt (lågmilare vs långmilare)

baltis
2 februari 2013 · 1 948 Inlägg

Henrik-N skrev:
jag personligen bryr mig inte alls om miltalet utan tittar mer på service historik, ägarna, hur bilen är skött och intrycket, på nyare moderna bilar tycker jag i inte miltalet säger något om skicket alls förutsatt att den är skött.

jag tycker istället att en bil som har fått rulla en bit kan vara finare utav att då har saker å ting fått bytas ut och åtgärdats.

tack för ordet /henke

Modernare dieslar kan det vara värt att tänka på partikelfiltret... kan vara riiiiktigt dyrt.

Tänker dock även jag som dig, MEN dom flesta gör inte det. Så kan vara bra att ha i bakhuvudet att den bilen jag köper som gått 15k, när jag ska sälja den om 5år då har den gått 30k.... hur många är villiga att betala 80-100k för en bil som gått 30k?

MeloveGolf Vw trimmare
2 februari 2013 · 2 995 Inlägg

Man tar väll den som är i bäst skick, inte bara milen som spelar roll

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
perzy Snål gnällspik
2 februari 2013 · 402 Inlägg

Tror inte miltalet spelar så stor roll. Frågan är väl hur svårt det är att sanera bilen från allt hår, läppstiftsmärken och kvarglömda prislappar hårfrisörer brukar lämna efter sig.  :-)

Volvo S80 2,9.
Grekooz
2 februari 2013 · 77 Inlägg

Har du råd så köper du naturligtvis den bilen med lägre miltal om vi utgår ifrån att dem båda är i relativt bra skick, alltså en rätt så självklarhet om du frågar mig..
Jag hade aldrig köpt en bil med 15k mil för att sedan köra mellan 8-10k mil till. Du lär knappt få den såld med 25k mil och får du det så lär du knappt få något för den.
Som sagt, har du råd så köper du den med lägre mil, en trygghet för dig samt för köparen efter dig med lägre mil + värdet håller sig.
Lycka till! wink

Mitsubishi Evo 8 MR FQ-320 "Fucking Quick" (2004)
Germax
2 februari 2013 · 12 086 Inlägg

Grekooz skrev:
Har du råd så köper du naturligtvis den bilen med lägre miltal om vi utgår ifrån att dem båda är i relativt bra skick, alltså en rätt så självklarhet om du frågar mig..
Jag hade aldrig köpt en bil med 15k mil för att sedan köra mellan 8-10k mil till. Du lär knappt få den såld med 25k mil och får du det så lär du knappt få något för den.
Som sagt, har du råd så köper du den med lägre mil, en trygghet för dig samt för köparen efter dig med lägre mil + värdet håller sig.
Lycka till! wink

Om vi utgår från att 55tkr är en normal värdeminskning för denna bil från 3 till 6 året år så kommer med andra ord bilen sjunka mindre i värdeminskning över nästa 3 års period. En nyare bil är dyrare att äga så är det bara, förlusten kommer inte bli större med den äldre bilen än om han köper den nyare. Så det argumentet faller vill jag påstå.

Sen tillkommer förvisso ev reparationskostnader som troligen drabbar den äldre före den yngre. Men det har ju inte med värdeminskningen att göra.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang