Golf 3 92' mätarfråga

LilleMan142
3 februari 2013 · 199 Inlägg

Tja!
Köpte nyss en golf 3a men in såg att både tankmätaren o till del tempen med, dom är EXTREMT långsamma o få upp till läge och tankmätaren visar inte 100% fullt (o ja ja har tankat smockfullt)
Så jag tänkte höra är de sjuke på dom elle kan de vara dålig jord så dom gör så?
Någon med tidigare erfarenhet gällande detta? eller är de bara som dom är.

Volvo 142 (1972)
MeloveGolf Vw trimmare
4 februari 2013 · 2 995 Inlägg

Hur extremt långsamma? Motortempen tar ju sin tid. soppamätaren har dött för mig på 2 gånger på mk3 det har varit lödnignarna i huset som släppt.

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
LilleMan142
4 februari 2013 · 199 Inlägg

MeloveGolf skrev:
Hur extremt långsamma? Motortempen tar ju sin tid. soppamätaren har dött för mig på 2 gånger på mk3 det har varit lödnignarna i huset som släppt.

Om ja säger som så att efter kanske 5km om inte mer så kanske kanske tanken visar korrekt wink

Volvo 142 (1972)
MeloveGolf Vw trimmare
4 februari 2013 · 2 995 Inlägg

LilleMan142 skrev:
Om ja säger som så att efter kanske 5km om inte mer så kanske kanske tanken visar korrekt wink

hmm har inga bilder kvar när jag demontera huset, men det är ganska så lätt att riva ner och kolla.
Skulle dock kolla upp givarna först, men minns tyvärr inte värdena för motortemp givaren..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
LilleMan142
4 februari 2013 · 199 Inlägg

MeloveGolf skrev:

LilleMan142 skrev:
Om ja säger som så att efter kanske 5km om inte mer så kanske kanske tanken visar korrekt wink

hmm har inga bilder kvar när jag demontera huset, men det är ganska så lätt att riva ner och kolla.
Skulle dock kolla upp givarna först, men minns tyvärr inte värdena för motortemp givaren..

ja de hade varit bra om du hade dom, tänkte nämligen byta lampor överallt dom lysser dåligt, särskilt vid värmereglage o sånt...

Volvo 142 (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang