Twinkies volvo 945 projekt! 2013-06-14! lite helhetsbilder s:29
Syftet är att få en skysst kärra som inte ser ut som tråkig orginalbil!

Maattheew skrev:
Vad använde du för färg när du skulle måla inredningen vid stereo osv?
tyvärr biltemas hobbyfärg.... sämsta skiten jag nånsin använt, köp istället volvos orginalfärg på bilia
funka så mö bättre!

rockabilly-rebell skrev:
GoHamster skrev:
rockabilly-rebell skrev:
joo, dem hade jag tur med, men bultarna innanför grillen hade nån pappskalle bytt te insex bult -.- va själva fan att få loss! och kontakten te strålkastaren satt också som gjutet, men men slutresultatet e de som räknas o de blev kanonah men dom sitter väll så med torks eller insekts bult? satt de min med nämligen
på min satt hälften med insex och hälften vanliga 6kant.... så jobbigt va de
volvoglracing skrev:
Snygg panel, måste ta i tu med min instrumentbräda bara jag får möjlighet, inte så bra kontakt där men din verkar lysa iaf smile
tack
nu saknas bara askkoppeni trä också! jo de lös bättre än förväntat
dock lyser de inte överallt och ljusdimmern lyser vitt
men annars e jag helnöjd
Djo skrev:
Snyggt med träpaneler och fan va nice med belysning i knaparna saknar det på 240ina men du har ni någon dekaltilverkare i närheten kanske han kunde ha ha gjort en i samma mönster som 940i träet så kunde du ha satt de som en dekal runt stereon?
tack
men du här väll träpaneler i din redan? e inte de rätt ovanligt på 240? samma sak med hijackers, blev redigt avis när jag såg de
![]()
hitta en sida i danmark som säljer såna dekaler färdigskurna te i stort sätt alla volvos, kostade runt 1000 lappen kan länka i PM om de låter intressant
Jag har träpaneler har alldrig sett det i verkligheten för och har bara sett en enda som har dom riktiga träpanelerna i en 240 mer och 1annons på träpaneler ![]()
Hi jackers är skifränt men inte specielt efektivt.
okej ja du får du handla lite danskt dårå ![]()

Djo skrev:
rockabilly-rebell skrev:
GoHamster skrev:
ah men dom sitter väll så med torks eller insekts bult? satt de min med nämligenpå min satt hälften med insex och hälften vanliga 6kant.... så jobbigt va de
volvoglracing skrev:
Snygg panel, måste ta i tu med min instrumentbräda bara jag får möjlighet, inte så bra kontakt där men din verkar lysa iaf smile
tack
nu saknas bara askkoppeni trä också! jo de lös bättre än förväntat
dock lyser de inte överallt och ljusdimmern lyser vitt
men annars e jag helnöjd
Djo skrev:
Snyggt med träpaneler och fan va nice med belysning i knaparna saknar det på 240ina men du har ni någon dekaltilverkare i närheten kanske han kunde ha ha gjort en i samma mönster som 940i träet så kunde du ha satt de som en dekal runt stereon?
tack
men du här väll träpaneler i din redan? e inte de rätt ovanligt på 240? samma sak med hijackers, blev redigt avis när jag såg de
![]()
hitta en sida i danmark som säljer såna dekaler färdigskurna te i stort sätt alla volvos, kostade runt 1000 lappen kan länka i PM om de låter intressantJag har träpaneler har alldrig sett det i verkligheten för och har bara sett en enda som har dom riktiga träpanelerna i en 240 mer och 1annons på träpaneler
Hi jackers är skifränt men inte specielt efektivt.
okej ja du får du handla lite danskt dårå
fräckt med lite ovanlig utrustning
du har väll kvar träpanelerna hoppas jag ![]()
liten uppdate ![]()
stackars 945a som får stå ute o frysa
men startar gör den efter lite nöt på starten
photo sharing websites
hämta ut ett paket !
upload photos
mina ledlampor te usa blinkers

photo sharing websites
monterat, men dem lyser och blinkar bara vitt -.- jävla kineser :roll: så ska köpa enbart orangea ledlampor nu o köra med de istället. Dock lös de snyggt!
upload pics
kom på att jag hade en omonterad dekal liggandes ![]()

image upload
blev riktigt bra! tog samtidigt bort michelindekalen jag hade innan, den va ful där den satt och jag kör inte ens med michelindäck så kändes meningslöst att ha den där! detta såg mö bättre ut
funderar även på o plocka bort emblemen men är rädd för att det inte går att polera upp... bilen e trots allt gammal och lacken har sett bättre dagar...
photo uploader
plocka ur baslådan för i helgen ska jag börja bygga en ny baslåda
kommer bli två 12" mutantbasar med som ska bryggas te ett kenwood steg på 400 watt, räcker gott o väl!
image hosting sites
avslutningsvis en bild på hur satans dyrt det e o tanka
halva studiebidraget borta första dagen! 
pic hosting
allt för idag
hoppas på många bilder i helgen på baslådebygget! stay tuned! Ha de gött
Emblemlöst is that shit! så ta bort emblemen! ![]()

audicarsismine skrev:
Emblemlöst is that shit! så ta bort emblemen!
sant men har dem hellre kvar än att se vart dem har suttit i lacken ![]()

Självklart har jag träpanelerna klar allt annat vore total idioti. roligt se lite små pysel med 945an också
vafan var det där för ena små tankning tankade för 550kr jag. ![]()

rockabilly-rebell skrev:
audicarsismine skrev:
sant men har dem hellre kvar än att se vart dem har suttit i lacken
Går polera. ![]()

Lina- skrev:
rockabilly-rebell skrev:
audicarsismine skrev:
sant men har dem hellre kvar än att se vart dem har suttit i lacken
Går polera.
hoppas de
vill ha väck dem iaf!
uppdate
börja såga upp bitar idag för baslådan
fram med stora mdf skivan!
free photo hosting
glömde ta bilder under sågningen men nu e allt klart och bottenplattan testad, passa perfa! 
photo sharing
såhär kommer de se ut sen med baffeln
kommer bli två basar, imellan kommer steget sitta och det kommer vara en plexiglasskiva ovanför o lite ledbelysning. 
free image hosting
nu e allt sågat o klart
ska börja borra o limma imorrn e de tänkt!
picture hosting
extrabild på basarna

free image hosting
allt för idag! hoppas på mer bilder imorrn! Inte så mö o kommentera men nåt litet e alltid sköjj
Ha de gött!
tyyycker att du bör tona rutorna i framtiden för att undvika att bli av med ljudet..man vet ju aldrig! O.o

audicarsismine skrev:
tyyycker att du bör tona rutorna i framtiden för att undvika att bli av med ljudet..man vet ju aldrig! O.o
jag bor inte i backa hörru
skämt åsido, jo rutorna ska tonas! 80% kanske?
rockabilly-rebell skrev:
audicarsismine skrev:
Jag har 4% ljusigenomsläpp på nuvarande toning, så ja, 80% på din låter lagom! ![]()

Inte funderat på å skaffa långa bakluckehandtaget? ![]()

Ser bra ut ![]()
tona som jag med biltemas 90% toningen (tror det var så är iallafal deras mörkaste) du ser på mina bilder hur den ser ut tyckte den var rätt skön att jobba med också. ![]()

Djo skrev:
Ser bra ut
tona som jag med biltemas 90% toningen (tror det var så är iallafal deras mörkaste) du ser på mina bilder hur den ser ut tyckte den var rätt skön att jobba med också.
TRor dom har en som heter 5% alltså typ 95% mörkhet, men jag skulle rekomendera Mekonomens extra tunn! den är underbar att jobba med! Biltemas toning är som aluminiumfolie ![]()

audicarsismine skrev:
rockabilly-rebell skrev:
audicarsismine skrev:
Jag har 4% ljusigenomsläpp på nuvarande toning, så ja, 80% på din låter lagom!
jaa, då ser man fortfarande nå iaf ![]()
Volvo744an skrev:
Inte funderat på å skaffa långa bakluckehandtaget? wink
joo, det står på listan
även v90 torkare, men de får bli senare
Djo skrev:
Ser bra ut smile
tona som jag med biltemas 90% toningen (tror det var så är iallafal deras mörkaste) du ser på mina bilder hur den ser ut tyckte den var rätt skön att jobba med också. smile
tackar
njaa, 90% känns overkill... max 80% kommer de bli
uppdate idag igen
alla bitar utlagda ![]()

upload photos
nu börjar de roliga... borraborra
upload foto
photo sharing
limmat med montagelim och skruvat
image sharing
första två bitarna blev lite special... va svårt o balansera allt så tvingarna fick hjälpa te med balansen 
host images
nästa del 
online photo sharing
image
så länge varade den lyckan... alltid e de nåt, får såga om... 
upload photos
det hann jag dock inte med för åkte o köpte lite godis te bilen

photo hosting sites
askkoppen hade lite småmärken men de kan jag leva med ![]()

photo sharing websites
nu te de bästa, fick även med classiclisterna i dörren ![]()

images
betalade blygsamma 700 kronor för hela kalaset
kändes som en jävligt bra affär!
hoppas att kunna såga om bitarna imorrn, mer bilder kommer! En liten kommentar kanske
? Ha de gött

Trevligt med trälister till dörsidorna med ![]()

Djo skrev:
Trevligt med trälister till dörsidorna med
ajjemen
montera dem eller sälja vidare? hmm... ![]()

Ser bra ut det här ![]()

Danne8331 skrev:
Ser bra ut det här
tackar tackar ![]()

Trevligt med lite godis ![]()
0.039459