B230f byte till b230ft kallstartsventil mm.

denton
3 februari 2013 · 214 Inlägg

Hej

Kommit över en fin 740 gl -88b med 2.4 sprutet och tänkte hissa ner en b230ft i som jag har ståendes från en 740 -90. Funderar på hur man ska göra med kallstartsventilen jag har på nya motorn för den finns inte på den motorn som redan sitter? visst är det så att nyare 940 har kallstarten redan inprogramerad i bränsleboxen så att säga och behöver då inte separat kallstartsvnetil?  Borde väl kunna ta bränslebox från 940 turbo och strunta i att koppla in ventilen? smile eller om jag nu ska koppla in ventilen hur ska den kopplas? smile

För visst är det så att om jag har kabelstam från en gl med lh 2.4 så är det styrenheterna, lmm, spridare, spridarmotstånd och dra om kablarna till lmm det som krävs för att få det att funka med sprutet? smile

mvh Adam smile

Denniz_ Turbo?
5 februari 2013 · 440 Inlägg

Är nästan hundra på att alla b230f och b230ft kör med 016 lmm orginal. Har då själv aldrig sett nå annat. Sen behövs väl inge spridar motstånd? Är högohm på båda.

De där med kallstarten har jag inge svar på. Finns de kabel för den då? De sitter kallstartventil på min b230f -90 iaf.

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang