En liten fråga till oss som jobbar på bilverksta, har ni lust att greja efteråt?

elgh33
5 februari 2013 · 266 Inlägg

Vad tycker ni om att skruva med eran egna bil när ni kommer hem efter jobbet? är de något ni gjör/gjorde?

känns som man kommer tappa all lust med att skruva genom åren när de är bilar konstant... bilar på jobbet, bil i garaget på helgerna sen jobbet igen.

vad tycker ni? neutral

Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare
A_Karlsson
5 februari 2013 · 537 Inlägg

Suget att skruva brukar finnas ändå, det är många gånger jag kommit hem från jobbet och nästan gått direkt ut i verkstan och grejat till läggdags. Men jag kan tänka mig att det blir annorlunda när man blir äldre.

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 februari 2013 · 14 079 Inlägg

SAAB-Karlsson skrev:
Suget att skruva brukar finnas ändå, det är många gånger jag kommit hem från jobbet och nästan gått direkt ut i verkstan och grejat till läggdags. Men jag kan tänka mig att det blir annorlunda när man blir äldre.

När man är ung och rask så går det nog lätt att komma hem och göra samma på kvällen som man gjorde på dagen. Jag tror att det i allmänhet ändras när man blir äldre. Inte på alla men på det stora flertalet. Men det är min gissning.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
titum
5 februari 2013 · 164 Inlägg

Skitkul att meka hobbybil smile

Skruva Bruksbil är värsta som finns, har hänt att jag lejt bort bruksbilen

Jobbat med bilar i 10 år.

Skoda fabia (2005)
Volvo 940 turbo "STEALTH" (1997)
mb_pucken
5 februari 2013 · 5 089 Inlägg

skruva bruksbil är vidrigt :p man ska nog aldrig köpa en bil av en bilmekaniker wink nedå skruva med hobbybilen brukar funka smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
båge montör och hobby mekaniker
5 februari 2013 · 2 672 Inlägg

skruvar gärna efter jobbet, men skönare att stanna på jobbet än att lägga sig hemma, i alla fall nu i kylan, då garaget inte är komplett eller rent.

men brukar stanna å grejja lite efteråt! smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Tobbetdi Diesel ska man ha!
5 februari 2013 · 482 Inlägg

Skruvar inte lika ofta nu som förr, kan nog bero på att man har en nyare bil smile

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Hilmer
5 februari 2013 · 1 790 Inlägg

Mitt yrke har förstört min hobby, eller hur man nu ska uttrycka det...
Kan även bero på att man blivit äldre och även har annat/andra att ta hänsyn till;)

Darkus
5 februari 2013 ·

Skruvar inte lika mycket som förut. Lite pågrund av ålder tro ja. Förut kunde jag ligga ute under bilen och laga rost trots att det var vinter ute direkt efter jobbet.
Ser jag rost nu byter jag bil.
Och så skruvar jag bara på helger.

darkwizard Fordonstekniker
5 februari 2013 · 1 740 Inlägg

Jadu, vet ej hur jag ska svara på detta. Men skruvar ej så mycket på bruksbilen, hoppas det kan bli mer när man nu har en annan bil. Och, jo. Jag jobbar med bilar, men vill ej göra det nå mer.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Germax
5 februari 2013 · 12 086 Inlägg

Jag valde bort fordonsprogrammet då jag trodde det skulle förstöra mitt bilintresse. Mitt bilintresse har såhär 8 år efter körkortet lik förbannat svalnat en del tongue Men hade jag arbetat med bilar hade jag troligen inte skruvat en sekund mer än vad som ger lön.

AntrE
5 februari 2013 · 2 140 Inlägg

Beror på om man haft en bra eller dålig dag på jobbet. smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
A-Dahlgren Dahlgren
5 februari 2013 · 450 Inlägg

Köpte mig nyss en 855 av en bilmekaniker.
enda som skulle fixas var bromsarna enligt mekanikern.
köpte skiten och gick igenom bilen grundligt.
fy fan vilket skräp!
Allt är sönderpillat och hobby byggt!

har snart tagit mig igenom den sjukt långa att göra listan som finns på bilen.


Själv är jag armerare och direkt när jag kommer hem så är det renovering av hus och bil reperationer hela helgerna!

elgh33
5 februari 2013 · 266 Inlägg

Tack för alla intressanta svar:) de e ju sant att de är mycke roligare att skruva med hobby bilar, har väldigt svårt med garaget efter jag jobbat, fast kanske beror på att de e mörkt å trist och har typ -7 i garaget när de är -10 ute sad nog lättare å skruva på sommaren smile

Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare
A-Dahlgren Dahlgren
6 februari 2013 · 450 Inlägg

elgh33 skrev:
Tack för alla intressanta svar:) de e ju sant att de är mycke roligare att skruva med hobby bilar, har väldigt svårt med garaget efter jag jobbat, fast kanske beror på att de e mörkt å trist och har typ -7 i garaget när de är -10 ute sad nog lättare å skruva på sommaren smile

Isolera och sätt in en kamin eller något då smile

TS_quattro fyrkrafsare
7 februari 2013 · 1 443 Inlägg

det funkar nog i början men tror man tröttnar efter hand och vill koppla av med annat efter jobbet, finns ju ett gammalt ordspråk som går nåt i stil med att "smedens märr och skomakarens fru går båda utan skor"

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
xXSammy
7 februari 2013 · 6 586 Inlägg

Beror på jobbet och hur det gick över dagen.

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang