C30 T5 autotech/polestar?

ezox
7 februari 2013 · 8 Inlägg

finns det någon som testat programvaran från autotech steg 1 260hk 400nm på en c30 t5 och även polestars programvara som ger 250hk/370 nm ?  Skulle vilja veta hur polestar står sig mot autotech då ps är "säkrare" och inga problem med ev motorhaveri eller service och uppdatering av programvara.

mvh nybliven Volvoägare..

Busgrabb Rejsa ?
8 februari 2013 · 2 959 Inlägg

Autotechs mjukvara blir märkbart piggare och en hel del billigare.
Har du en en nyare bil med fabriksgaranti så är det ju en liten fördel med Polestar.
Vanlig service, besikning osv är inga problem med tex Autotechs mjukvara.
PM:a mig för ett kanonpris om du e sugen smile

Autotech
BMW 335D (2008)
spokenratt
8 februari 2013 · 3 860 Inlägg

Om man so  Busgrabb sa har lite maskingarantier eller liknande kvar kanske man ska välja Polestar. Men annars, Autotech utan tvekan, det finns även en stor risk att man vill gå upp i effekt efter ett tag och då är ATM en väldigt enkel firma att ha o göra med!

Kollega kör förresten ATM steg 1+ Multifuel och e85 till sin v50. går riktigt fin faktiskt!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
ezox
8 februari 2013 · 8 Inlägg

Har ingen nybilsgaranti kvar då den är en -08 men den har bara gått 5000 mil så har ju maskingaranti.. Men finns det någon som testat polestar och någon konkurrerande firma?

Busgrabb Rejsa ?
8 februari 2013 · 2 959 Inlägg

ezox skrev:
Har ingen nybilsgaranti kvar då den är en -08 men den har bara gått 5000 mil så har ju maskingaranti.. Men finns det någon som testat polestar och någon konkurrerande firma?

Försäkringsbolaget kommer inte märka en chippning.
Jag har kört Volvos D5 185 Hkr med Polestar mot Autotech mjukvara och det märks helt klart skilland.

Senast redigerat av Busgrabb (8 februari 2013)

Autotech
BMW 335D (2008)
spokenratt
8 februari 2013 · 3 860 Inlägg

Busgrabb skrev:

ezox skrev:
Har ingen nybilsgaranti kvar då den är en -08 men den har bara gått 5000 mil så har ju maskingaranti.. Men finns det någon som testat polestar och någon konkurrerande firma?

Försäkringsbolaget kommer inte märka en chippning.
Jag har kört Volvos D5 185 Hkr med Polestar mot Autotech mjukvara och det märks helt klart skilland.

Atm mjukvaran piggare ?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Busgrabb Rejsa ?
8 februari 2013 · 2 959 Inlägg

spokenratt skrev:

Busgrabb skrev:

ezox skrev:
Har ingen nybilsgaranti kvar då den är en -08 men den har bara gått 5000 mil så har ju maskingaranti.. Men finns det någon som testat polestar och någon konkurrerande firma?

Försäkringsbolaget kommer inte märka en chippning.
Jag har kört Volvos D5 185 Hkr med Polestar mot Autotech mjukvara och det märks helt klart skilland.

Atm mjukvaran piggare ?

Japp...trodde det nästan var underförstått tongue

Senast redigerat av Busgrabb (8 februari 2013)

Autotech
BMW 335D (2008)
spokenratt
8 februari 2013 · 3 860 Inlägg

Busgrabb skrev:

spokenratt skrev:

Busgrabb skrev:

Försäkringsbolaget kommer inte märka en chippning.
Jag har kört Volvos D5 185 Hkr med Polestar mot Autotech mjukvara och det märks helt klart skilland.

Atm mjukvaran piggare ?

Japp...trodde det nästan var underförstått tongue

Det var det wink Men tänkte att det kunde kanske räta ut ett frågetecken för någon annan tongue

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang