Stämningsbelysning Ford Focus.

flinga
24 februari 2013 · 3 Inlägg

Jag köpte en ny Ford Focus förra året som jag har lite problem med. När jag köpte bilen så var det med ett paket som hette "stämningsbelysning", vilket innebär att det sitter ledlampor uppe i taket på en yta, det sitter nere vid fötterna och vid handtagen på dörren.

Allt funkade fint fram tills ca två månader efter köpet. Då slocknade helt plötsligt dessa ledlampor ett tag. Efter en stund så kom det tillbaka. Det kunde alltså hålla på såhär väldigt många gånger under bilturen, och det spelade ingen roll om det var ljus eller mörkt ute.

Jag for iväg till verkstaden och fick lämna in bilen. De felsökte den men hittade inget fel. Jag fick tillbaka bilen och felet återkom. Fick återigen åka till verkstaden och blev ifrågasatt. "Är du säker på att du inte ser fel? är du säker på att det inte ska vara så? blir det så när bara du kör?" De bytte iallafall styrenheten där uppe någonstans den gången. Funkade i två dagar. De har haft bilen 10 gånger mellan oktober till februari, och nu sista gången bytte de sensorn. Funkade också bra i två dagar, det betyder att jag måste ringa ytterligare en gång imorgon.

Nu står jag handfallen. Vad gör jag nu? ska jag fortsätta lämna in bilen? jag vill njuta av min bil och inte åka till verkstaden flera gånger i veckan. Mekanikerna vet ju inte heller vad de ska göra, och Ford har ingen aning de heller.     

Hoppas detta inlägg inte hamnade helt för fel, jag är uppgiven och vill höra andras tankar.
Tack på förhand.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
24 februari 2013 · 5 650 Inlägg

så länge de är garanti på skiten bara lämna in de ska bara fungera ju!

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
flinga
24 februari 2013 · 3 Inlägg

Ja, det är ju fyra år kvar på garantin, som tur är.
De har bilen några dagar på verkstaden, jag får tillbaka den och det är samma igen. Så kan det ju inte fortsätta i fyra år heller tycker jag. hmm  Så jäkla trist alltihop.

Swedenrockers Living life on two wheels.....
24 februari 2013 · 835 Inlägg

Du har säkert möjlighet att filma med en mobil när felet finns, det är bara visa den sekvensen sen när du lämnar in den igen för att röja deras tvivel.
Sen är det upp till dom att lösa problemet, med förbehållet att inte nån annan än auktoriserad verkstad har kopplat in eventuell extrautrustning eller på annat sätt mixtrat med bilens system.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
OmegaCoffe Dumpersförare.
24 februari 2013 · 970 Inlägg

Välldigt dåligt att det ska vara så på en rent ny bil. kan dom inte fixa det får dom ordna det på annat sätt. dom måste ju kunna sina saker. vilket dom inte verkar till att göra.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
flinga
24 februari 2013 · 3 Inlägg

Jag ska försöka filma. Det värsta är bara att man inte vet när det händer.
Det är Volvo som hela tiden har grejat med bilen.
Ska bli intressant att höra imorgon vad de säger. Vad nästa steg är. Har nästan lust att säga åt dom att de får ta tillbaka bilen. sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang