HeWeK89 skrev: Dum fråga kanske men är alla bränslepumpar monterade som sitter till den motorn orginal? Får alla ström? Kan nog va en ide kanske o kolla trycket.
Hoppas de löser sig!
Mvh Johan
den ska inte ha 5bars tryck som b23e eller b230e ska med mekanisktsprut
av de jag lyckats hitta så ska den ha nånstans kring 3-3,5bar i soppatryck men jag har inte mätt upp de ännu! de sitter en kopia av en 044-pump så jag vet inte hur mycket den pallar i tryck....
Kolla så att 044-pumpen har ordentligt flöde till sig, så att inte förpumpen är trasig.
/Johan
nu ska inte sprutet han har ha 5bar det är en jävla skillnad på et och et som folk inte fattar:) en vanlig 740gl elektriska pumpar klarar 3-3,5bar utan probs.
Kolla så att 044-pumpen har ordentligt flöde till sig, så att inte förpumpen är trasig.
/Johan
nu ska inte sprutet han har ha 5bar det är en jävla skillnad på et och et som folk inte fattar:) en vanlig 740gl elektriska pumpar klarar 3-3,5bar utan probs.
Prova och byt tändstiften.Jag hade samma fel på min Jeep(B230E) för några år sen. Startade hur fint som helst,gick att smyga upp till max 1500 varv,sen lät den mest som en brunstig ko och gick bara sämre ju mer man gasade.Fick i nya stift,sen gick han som en gud igen.Det visade sej att dom hade surat ner sej efter för många starter/korta flyttar in och ut ur garaget.
jag ska köpa en mätare (snart) så jag kan koppla på slangen så jag kan mäta trycket! desvärre finns de ju ingen förpump i tanken till 044-pumpen..... kan de ha betydelse.... för de låter absolut inte som att pumpen går torrt! och tändstift har jag provat bytt men ingen skillnad! allt börjar luta åt att de är luftmängdsmätarn som strular...... så jag försöker jaga efter en sånn!
nu när vi hållit på o greja fram o tillbaka med givare o tändning hit o dit så helt plötsligt så finns de ingen gnista, svänghjulet sitter rätt med "piggen" mot startmotorn, vi provad göra rent piggen med breakclean och efter de så försvann gnistan, så nu lutar de helt klart åt att de är nått med den biten, STRUL! någon som kan ha någon idé
EGGxDesign skrev: jag ska köpa en mätare (snart) så jag kan koppla på slangen så jag kan mäta trycket! desvärre finns de ju ingen förpump i tanken till 044-pumpen..... kan de ha betydelse.... för de låter absolut inte som att pumpen går torrt! och tändstift har jag provat bytt men ingen skillnad! allt börjar luta åt att de är luftmängdsmätarn som strular...... så jag försöker jaga efter en sånn!
mvh Erik
klart du lär ha en förpump alla 740is med trasig tankpump går inte eller går jävligt dåligt när man har under halv tank.. så sätt dit en pump i tanken så är ditt problem löst
EGGxDesign skrev: jag ska köpa en mätare (snart) så jag kan koppla på slangen så jag kan mäta trycket! desvärre finns de ju ingen förpump i tanken till 044-pumpen..... kan de ha betydelse.... för de låter absolut inte som att pumpen går torrt! och tändstift har jag provat bytt men ingen skillnad! allt börjar luta åt att de är luftmängdsmätarn som strular...... så jag försöker jaga efter en sånn!
mvh Erik
klart du lär ha en förpump alla 740is med trasig tankpump går inte eller går jävligt dåligt när man har under halv tank.. så sätt dit en pump i tanken så är ditt problem löst
de verkar snarare vara så att gnistan släcks av att den får för mkt soppa! btw, så "försvann" gnistan när vi gjorde rent piggen på svänghjulet. så de känns som problemet ligger där nu! mvh erik
EGGxDesign skrev: jag ska köpa en mätare (snart) så jag kan koppla på slangen så jag kan mäta trycket! desvärre finns de ju ingen förpump i tanken till 044-pumpen..... kan de ha betydelse.... för de låter absolut inte som att pumpen går torrt! och tändstift har jag provat bytt men ingen skillnad! allt börjar luta åt att de är luftmängdsmätarn som strular...... så jag försöker jaga efter en sånn!
mvh Erik
klart du lär ha en förpump alla 740is med trasig tankpump går inte eller går jävligt dåligt när man har under halv tank.. så sätt dit en pump i tanken så är ditt problem löst
de verkar snarare vara så att gnistan släcks av att den får för mkt soppa! btw, så "försvann" gnistan när vi gjorde rent piggen på svänghjulet. så de känns som problemet ligger där nu! mvh erik
klart du lär ha en förpump alla 740is med trasig tankpump går inte eller går jävligt dåligt när man har under halv tank.. så sätt dit en pump i tanken så är ditt problem löst
de verkar snarare vara så att gnistan släcks av att den får för mkt soppa! btw, så "försvann" gnistan när vi gjorde rent piggen på svänghjulet. så de känns som problemet ligger där nu! mvh erik
hur vet du att du inte har gnista?
jag har skruvat ur stiften 1 efter 1 med sprillans nytt stift och de kommer ingen gnista när jag håller de imot, och nu går den inte alls, förut gick den på tomgång ca 5-600varv
de verkar snarare vara så att gnistan släcks av att den får för mkt soppa! btw, så "försvann" gnistan när vi gjorde rent piggen på svänghjulet. så de känns som problemet ligger där nu! mvh erik
hur vet du att du inte har gnista?
jag har skruvat ur stiften 1 efter 1 med sprillans nytt stift och de kommer ingen gnista när jag håller de imot, och nu går den inte alls, förut gick den på tomgång ca 5-600varv
mvh ERIK
fixa felet du orsakade och sätt i en förpump så funkar den nog sen
jag har skruvat ur stiften 1 efter 1 med sprillans nytt stift och de kommer ingen gnista när jag håller de imot, och nu går den inte alls, förut gick den på tomgång ca 5-600varv
mvh ERIK
fixa felet du orsakade och sätt i en förpump så funkar den nog sen
jag har mätt upp trycket nu de är 5 bar! och direkt kör jag spridarna så tok-surar den ner sig! så nu lutar ALLT åt tändningen... eftersom gnistan försvann igår! mvh erik
NU har vi fått den att gå! vi bytte helt enkelt svänghjul och när vi hade båda två på bänken så ohm-mätte vi "piggen" och de visade olika 1000 resp 1200 ohm och då satte vi dit de som visade 1200 ohm ist o då gick de att varva! De var de konstigaste problem vi stött på!
EGGxDesign skrev: NU har vi fått den att gå! vi bytte helt enkelt svänghjul och när vi hade båda två på bänken så ohm-mätte vi "piggen" och de visade olika 1000 resp 1200 ohm och då satte vi dit de som visade 1200 ohm ist o då gick de att varva! De var de konstigaste problem vi stött på!
mvh erik
härligt att det löste sig men som du sa riktigt udda fel