Va e fel på Landskrona?

Emirio
7 april 2007 · 81 Inlägg

Vad är felet i Landskrona ? Bott i Landskrona hela mitt liv ingen som snott något från mej iallafall. Tjuvar finns överallt inte bara i Landskrona.

Eisenhut
7 april 2007 · 1 827 Inlägg

Landskrona, som även kallas LA...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=81416

Säg vad ni vill om Landskrona... Jag kommer aldrig att parkera min bil där, eller överhuvudtaget sätta min fot där.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Tzatziki
7 april 2007 · 452 Inlägg

Jag är född och uppväxt i landskrona men flyttade där ifrån vid 10 års ålder, för 14 år sedan. Vid den tiden så bodde jag o morsan precis brevid invandrarförlängningen där och det var aldrig några som helst problem.

Efter att jag och morsan flyttade till en annan kommun så började det blir värre och värre ..
Gängbråk, uppgörelser med det ena och det andra.

Farsan hade också under en tid bott i landskrona men tillslut fick nog då man knappt vågade
sig utanför dörren innan man blev rånad ..
Farsan hade varit på fest en kväll och var på väg hem på morgonkvisten ..
Märkte 4-5 killar bakom sig och vände sig om då de kändes hotfulla ..
Han vände sig om och frågade dom vad de ville och de ville ha hans plånbok ..
Aldrig i hela helvetet sa han och vevade en höger på killen bakom sig, vände och smällde till den andra men då drog den tredje fram pepparspray och sprayade honom, sen sprang dom där ifrån. Farsan kunde få tag i en taxi och fick spendera några timmar på sjukan ..

Farsan bor i dagsläget strax ovanför haparanda och behöver inte tänka på att låsa bil eller hus när han skall iväg på ärende eller ta sig en timme på loftet efter middagen!

BamZe84
7 april 2007 ·

Tjenare! Min mamma säger alltid, " Landskrona var sån fin stad, nu vågar jag inte ens åka dit och handla garn" Vi var alltid i landskrona förut både på julskyltning och allmänt. Men nu vågar man inte, och de är bara utlänska affärer kvar. Jag tycker de är jävligt synd. För det är en otroligt vacker och mysig stad i övrigt.
Förra sommaren skulle jag och flickan åka och bada, så vi bestämde oss för o bada i den "finare delen" av landskrona. Men de gick knappt bada där, folk satt o grillade i gräset, barnen bajsa 10m  från oss i ett buskage...så vi var där i 20min sen åkte vi igen, då hade den hunnit sno, stereo, slutsteg, baslåda och vinge och även blinkers runt om, de är helt sjukt,  säger som mamma säger , " de VAR en sån fin stad" sad Besviken på l-a ()

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
7 april 2007 · 1 290 Inlägg

Chrom skrev:
Snacka om att tråden är gjord för att spåra ur. En snubbe har fått bilen saboterad (buhu, har ju inte hänt förut någon annanstans) och eftersom andelen invandrare i Landskrona är högre än genomsnittet visar folk upp sin fantastiska slutledningsförmåga direkt.


Min teori är att alla Sverigedemokrater känner sig allmänt missnöjda med sitt sorgliga liv och saboterar bilar regelbundet bara för att jävlas.

Väx upp för fan.

Där spårade ju du ur direkt iallafall! Invandringen ökar o stölderna ökar! Bara att folk fan inte inser detta o bara nonchalerar hela skiten!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
FireTraXX DFFL
7 april 2007 · 9 020 Inlägg

Min lillebror och hans kompis blev rånade på sina mopeder förra året här i löddeköpinge.
Var kom de ifrån och var hittades moppen?
Landskrona...

Två av mina kompisar var i landskrona en halvtimme med sina mopeder när vi var i moppeåldern (6 år sen ungefär.)
Vad hände?
De blev rånade.

Mina föräldrars kompisar var ute en kväll i Landskrona, vad hände?
De fick stryk...

Eisenhut skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=81416

Det är samma killar som rånade min lillebror.
Kommer inte ihåg deras namn, men min lillebror sa att de skyltade om sina stölder på lunarstorm.

Senast redigerat av FireTraXX (7 april 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
jocke_
7 april 2007 · 264 Inlägg

FireTraXX skrev:
Bor bara drägg där.

Tack FireTraxx! Du kan dra åt h-vete! Nog för att vi har problem här i stan men DU har nog inte riktigt koll på läget tror jag, det finns mycket vettigt folk här i stan också!

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316637
Mitsubishi Eclipse "GS" (1996)
Aerodynamik ...
7 april 2007 · 7 120 Inlägg

BamZe84 skrev:
Tjenare! Min mamma säger alltid, " Landskrona var sån fin stad, nu vågar jag inte ens åka dit och handla garn" Vi var alltid i landskrona förut både på julskyltning och allmänt. Men nu vågar man inte, och de är bara utlänska affärer kvar. Jag tycker de är jävligt synd. För det är en otroligt vacker och mysig stad i övrigt.
Förra sommaren skulle jag och flickan åka och bada, så vi bestämde oss för o bada i den "finare delen" av landskrona. Men de gick knappt bada där, folk satt o grillade i gräset, barnen bajsa 10m  från oss i ett buskage...så vi var där i 20min sen åkte vi igen, då hade den hunnit sno, stereo, slutsteg, baslåda och vinge och även blinkers runt om, de är helt sjukt,  säger som mamma säger , " de VAR en sån fin stad" sad Besviken på l-a ()

fy fan, Landskrona verkar ju vara helt åt helvete. Hur fan lyckas dem sno vinge, slutsteg,stereo, baslåda och blinkers på 20min??

aja, skulle nog inte åka dit i första hand.

Chrom Kapten Långsam
7 april 2007 · 185 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:
Där spårade ju du ur direkt iallafall! Invandringen ökar o stölderna ökar! Bara att folk fan inte inser detta o bara nonchalerar hela skiten!

Om du kommer med sådana påståenden är det väl inte mer än rätt att ange källan (NSF räknas inte, nej)? Visa mig statistiken som bekräftar ditt synsätt, snälla. För du sitter väl inte och häver ur dig smygrasistiska åsikter utan att faktiskt ha byggt upp dessa med fakta?

Tills du visar mig hur ökad invandring och ökad brottslighet hör ihop så tar jag mig friheten att tycka att ditt påstående var bland det mest puckade jag läst på detta forum.

Mvh
/C

andreas_940
7 april 2007 · 498 Inlägg

Här kan man läsa lite.. (har inte själv kollat det speciellt noga)

http://bra.siteseeker.se/?q=invandrare

Men allt beror på hur man tolkar statistiken!! Men däremot inte sagt att de har fel.

DasAuto
7 april 2007 · 2 751 Inlägg

finns ett ställe i sölvesborg som heter Hjortakroken, där bor det kanske 80% invandrare, kan säga så här att många av dom har fått sina bilar antingen stulna eller haft inbrott i dom, en av mina kompisar fångade tjuvarna och det visade sig att dom alla tre var svenskar...

Ska vi då säga att eftersom det ökar svenskar i det kvarteret nu så som det faktiskt gör, så är dom skyldiga till ökade inbrott????

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Maizer
7 april 2007 ·

Chrom skrev:

golfarn_nr1 skrev:
Där spårade ju du ur direkt iallafall! Invandringen ökar o stölderna ökar! Bara att folk fan inte inser detta o bara nonchalerar hela skiten!

Om du kommer med sådana påståenden är det väl inte mer än rätt att ange källan (NSF räknas inte, nej)? Visa mig statistiken som bekräftar ditt synsätt, snälla. För du sitter väl inte och häver ur dig smygrasistiska åsikter utan att faktiskt ha byggt upp dessa med fakta?

Tills du visar mig hur ökad invandring och ökad brottslighet hör ihop så tar jag mig friheten att tycka att ditt påstående var bland det mest puckade jag läst på detta forum.

Mvh
/C

Om du söker lite kommer du finna att mycket av hans inlägg är cut&copy direkt från NSF smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang