AKUT!!! Höja coilovers volvo 855

pontiacen
12 mars 2013 · 1 080 Inlägg

Xhion skrev:

franssonJr skrev:

Xhion skrev:

precis, de är bara skruva upp coilisen mera, även fast "hjälpfjädern" kläms ihop, den sitter enbart där för att den stora fjädern ej ska hoppa eller hur man nu ska förklara det smile

Så Bilprovningen skulle inte säga något om hjälpfjädern inte har någon fjädringsväg?
Men hur anser dom om stötigheten då? För den är stötig nu o lär väl bli mer om den kläms ihop?

angående att bilen är stötig kan dom inte säga så mycket om, Jag besiktar alltid min evo me coilisar på, dom har klagat på att den är hård men det kan dom inte sätta någon tvåa på. Så egentligen kan du åka in även fast din bil är tok låg, så länge fjädrarna sitter fast som dom ska och inte kan hoppa ur sin position. Så fick jag det förklarat när jag pratade med dom. smile

Jag har ett besiktningsprotokoll som motbevisar dig, ringer man till tekniska avd. så säger dem att det är helt upp till besiktningsmannen att avgöra. Kärv/stum skrev dem på mitt protokoll.

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
Spelis
13 mars 2013 · 1 926 Inlägg

Hur låg är bilen din?
Jag besiktigade min med ca 4 cm markfrigång för ett par veckor sen o det gick kalas, "är bilen låg?" sa han o flina när jag skrapa in i hallen smile

Inga klagomål alls, men det får man en grinig jävel så..

rickylicious Webbutvecklare
13 mars 2013 · 2 369 Inlägg

Xhion skrev:

franssonJr skrev:

Xhion skrev:

precis, de är bara skruva upp coilisen mera, även fast "hjälpfjädern" kläms ihop, den sitter enbart där för att den stora fjädern ej ska hoppa eller hur man nu ska förklara det smile

Så Bilprovningen skulle inte säga något om hjälpfjädern inte har någon fjädringsväg?
Men hur anser dom om stötigheten då? För den är stötig nu o lär väl bli mer om den kläms ihop?

angående att bilen är stötig kan dom inte säga så mycket om, Jag besiktar alltid min evo me coilisar på, dom har klagat på att den är hård men det kan dom inte sätta någon tvåa på. Så egentligen kan du åka in även fast din bil är tok låg, så länge fjädrarna sitter fast som dom ska och inte kan hoppa ur sin position. Så fick jag det förklarat när jag pratade med dom. smile

Jag har kompisar som besiktigat bilar utan fjädrar, med utbytta motorer, toningsfilm på framlampor, osv. Det betyder inte att det är lagligt och att det funkar på alla stationer wink

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
franssonJr
13 mars 2013 · 214 Inlägg

Xhion skrev:

franssonJr skrev:

Xhion skrev:

precis, de är bara skruva upp coilisen mera, även fast "hjälpfjädern" kläms ihop, den sitter enbart där för att den stora fjädern ej ska hoppa eller hur man nu ska förklara det smile

Så Bilprovningen skulle inte säga något om hjälpfjädern inte har någon fjädringsväg?
Men hur anser dom om stötigheten då? För den är stötig nu o lär väl bli mer om den kläms ihop?

angående att bilen är stötig kan dom inte säga så mycket om, Jag besiktar alltid min evo me coilisar på, dom har klagat på att den är hård men det kan dom inte sätta någon tvåa på. Så egentligen kan du åka in även fast din bil är tok låg, så länge fjädrarna sitter fast som dom ska och inte kan hoppa ur sin position. Så fick jag det förklarat när jag pratade med dom. smile

Okej tack tack smile

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang