Upp fräshning av Cheva Caprice 87.

När jag hämta bilen såg den väll rätt skaplig ut men när man kört in den i verkstaden och tittat närmare på den insåg man att det finns mkt att göra på den som te.x rost.
  • 10 Följare
  • 9 375 Visningar
  • Projektet avslutat 7 mars 2014
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
8 mars 2013 · 3 929 Inlägg

sRooobin skrev:

Thunderbird88 skrev:

sRooobin skrev:

Hehe okej är en mopar iaf kan ja säga wink

Chrysler 300/Newport/New Yorker? wink

Något av det kan jag avslöjja att det är wink

Helvete man är ju fan kung!
Jag var otroligt nära att köpa en -66 Chrysler 300 förra våren. Han som sålde den tänkte sälja den rätt billigt till mig (och ändå tjäna bra pengar på den) och jag hade redan pengarna framme. Den var rätt sliten men hade varit en grymt kul bil att trimma fan ur och piska och leka med big_smile
Men han la ut den på blocket för dubbla priset av vad jag skulle fått köpa den för (och det är max jag hade betalat för den också) och fick den såld neutral

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
sRooobin
8 mars 2013 · 63 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

sRooobin skrev:

Thunderbird88 skrev:

Chrysler 300/Newport/New Yorker? wink

Något av det kan jag avslöjja att det är wink

Helvete man är ju fan kung!
Jag var otroligt nära att köpa en -66 Chrysler 300 förra våren. Han som sålde den tänkte sälja den rätt billigt till mig (och ändå tjäna bra pengar på den) och jag hade redan pengarna framme. Den var rätt sliten men hade varit en grymt kul bil att trimma fan ur och piska och leka med big_smile
Men han la ut den på blocket för dubbla priset av vad jag skulle fått köpa den för (och det är max jag hade betalat för den också) och fick den såld neutral

Åh fan ja det går ju trimma upp dessa otroligt bra och dom går grymt fint på vägen smile
Kan glädja dig lite med att den e på g upp på garaget nu wink

Chrysler 300 "Three hundred" (1968)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
8 mars 2013 · 3 929 Inlägg

Trevligt trevligt! Gissar på en 383" i den?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
sRooobin
8 mars 2013 · 63 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Trevligt trevligt! Gissar på en 383" i den?

Har 440 motor och en 727 växellåda i den smile

Chrysler 300 "Three hundred" (1968)
sRooobin
8 mars 2013 · 63 Inlägg

Nya bilen är nu avtäckt och ute på garaget med mig som ägare smile

Chrysler 300 "Three hundred" (1968)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
8 mars 2013 · 3 929 Inlägg

sRooobin skrev:

Thunderbird88 skrev:
Trevligt trevligt! Gissar på en 383" i den?

Har 440 motor och en 727 växellåda i den smile

Trevligt!
Ja den där bilen känner man igen! Den har man inte missat tongue

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
sRooobin
8 mars 2013 · 63 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

sRooobin skrev:

Thunderbird88 skrev:
Trevligt trevligt! Gissar på en 383" i den?

Har 440 motor och en 727 växellåda i den smile

Trevligt!
Ja den där bilen känner man igen! Den har man inte missat tongue

Hehe ne den är svår att missa när man ser den smile ringde på den så fort den kom ut på blocket och då hade han skrivit fel nummer så var tokig å sökte på regnr för skulle ha bilen bara tongue

Chrysler 300 "Three hundred" (1968)
sRooobin
8 mars 2013 · 63 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/61/60600/60600-ea567b7f1ab6568dfc66482fa54f21a6.jpg

Nya bilen smile Chrysler 300 1968 med 440 och 727 smile

Chrysler 300 "Three hundred" (1968)
sRooobin
11 mars 2013 · 63 Inlägg

Blev väldigt lite gjort med bilen i helgen.

Fredas var jag i garaget och tröttnade på att inte hitta verktygen efter som de låg saker överallt på min platts efter att ha ställt in Chryslern på ena plattsen jag haft som förvaring så blev till att städa Garage plattsen ist och blev nästan 2 sopsäckar med skit när jag var klar och massa platts i hyllan nu med. dock blir det att skruva upp någon ny hylla snart för att förvara färg, poleringsmedel m.m

Lördagen var jag inte ute något för då var jag på ikea å fyfan va jag inte gillar att gå i sådana butiker med massa folk å på kvällen råkade jag supa till så blev säng liggandes Söndagen så får ta nya tag i veckan å hoppas på att bilen kanske hinner bli klar till Elmia yikes

Chrysler 300 "Three hundred" (1968)
sRooobin
13 mars 2013 · 63 Inlägg

Var ute i garaget och lämnade lite glödlampor som ska bytas ut på Capricen framöver för kommer inte hända så mkt förens nästa vecka då det ska byggas avgasrör och underredsbehandlals.

Men det hände faktiskt en hel del med amazonen jag har iaf smile Kardan lossades och skärmar,huv och front monterades av + tanken och tog bort avgasröret för att kunna lyfta ut motorn ur den imorgon smile

Chrysler 300 "Three hundred" (1968)
sRooobin
20 mars 2013 · 63 Inlägg

Cheva skruvandet avstannade helt nu pga att jag kan inte göra det sista som ska göras själv pga opererad axel så väntar på hjälp med det Men planen är att den ska in och Besiktigas nästa vecka nu. Men ska iväg och kolla tyg till taket och montera in bälten och försöka få i innertaket när det är klätt om ja kan det själv lr inte är frågan bara.

Amazonen har fått all energi ist  så motorn är ur och isärplockad och ny motor är på g som ska isär den med och renoveras så småning om

Chrysler 300 "Three hundred" (1968)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang