Kylarvattnet försvinner men förstår ej vart? 855 t5r

MaulinR93
19 mars 2013 · 97 Inlägg

mickius skrev:
Men seriöst trycker den ur 2/3 delar av allt vatten dvs ett par liter och det varken är vatten inne i bilen, Genomföringar för slangarna till värmepaketet och inget under bilen finns det bara ett ställe kvar.

I motorn!

Kommer det in så mycket vatten i förbränningen lovar jag att det syns tongue Dom gånger jag varit med om att topppackingar gått iallafall och vattnet kommer rakt in i förbränningen har man inte ens sett bilen eller nåt runt om för det blir så tät vit rök tongue

http://www.youtube.com/watch?v=l3t-MQS-PYk
Sån rök (början av videon), fast ännu värre, är det jag varit med om när packningen gått iallafall.

Ta ett kompprov smile

Senast redigerat av MaulinR93 (19 mars 2013)

Volvo V70 2.5 "Blue-Ray" (1998)
AudiFors
19 mars 2013 · 906 Inlägg

Hehe ja, har haft trasig topplockspackning förr och då har de varit mycket vit rök och den har gått dåligt men denna bilen går kanon, men ändå märkligt fel=/

Jo kanske man går göra, men borde dåligt komp inte märkas?
Körde in till besikning idag och avgasvärden osv var bra, dock hade de läckt endel olja på bara några dagar, kanske lutar det åt trasig topp eller vad säger ni? =/

=)
Alex_T
19 mars 2013 · 150 Inlägg

Automatlåda? Vattenkyld? kolla där isf

Volvo 944 (1992)
Volvo S70 T5 "Prinsen" (1998)
Mickius
19 mars 2013 · 4 670 Inlägg

Står manuell hos transportstyrelsen

Alex_T
19 mars 2013 · 150 Inlägg

Då var min sissta gissning fel sad

Volvo 944 (1992)
Volvo S70 T5 "Prinsen" (1998)
KinazzZ
20 mars 2013 · 235 Inlägg

Har du kollat så inte din olja ser ut som grädde på stickan?

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!
Audi A4 TDI (2008)
AudiFors
20 mars 2013 · 906 Inlägg

Har kollat, den är ren och fräsch, gått igenom allt som är "vanligt" att gå igenom, hade dock missat värmepaketet innan jag fick de som förslag tidigare, men inte där heller.
Dock så läckte den ju olja också, inte hunnit titta mycket närmare på just det, men man kanske kan tänka sig att oljan och vattnet går hand i hand när de gäller problemet, dvs, packing, toppen? sad , dylikt där bägge kan rinna ut och vattnet kanske "ångar upp" innan de når backen?

=)
AutoCool
21 mars 2013 · 197 Inlägg

Jag vet att du har skrivit att det inte rinner ut från bilen på marken...

men..

Kolla packningen på kylarelocket, en kompis hade samma problem med glykol som försvann och efter flera besök hos Bilia så visade sig att packningen var borta.

Jag heter AutoCool. Can you .se why?
AudiFors
23 mars 2013 · 906 Inlägg

Ska kolla kylarlocket imorgon för att vara på säkra sidan!
Tack för alla tips!
Blir nog att dra ner topplocket imorgon för att utesluta den delen iaf!

=)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang