Köpråd: Värde på denna S40 T4?

enqase
24 mars 2013 · 10 Inlägg

God kväll!

Jag har fått upp ögonen för en S40 T4:a för 45.000 (http://www.blocket.se/halland/Volvo_S40 … _7&w=2) och är beredd på att åka och titta på den men har fått höra från vissa håll att 45.000 är bra mycket överpris för den bilen och att man kan få en liknande bil för runt 30.000.

Utöver det som står i annonsen så sitter det på helt nya framdäck, backdäcken har ungefär halva mönsterdjupet kvar.
Så jag undrar vad ni säger om det? Är det överpris? Hur ser värdet ut om 1-2 år om jag väl köper den?

Skulle gärna vilja veta innan jag bestämmer mig för att köra och titta eftersom att det är en bra bit att köra.

Mvh

Senast redigerat av enqase (24 mars 2013)

Audi_powah
24 mars 2013 · 1 515 Inlägg

45k är ett överpris, MAX 30k för den bilen om du frågar mig. 

Om 2år är den värd det halva, dryga 15k..

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Nybergrobin
24 mars 2013 · 2 385 Inlägg

Den ser jävligt påkostad och fin ut men styling höjer dessvärre inte värdet allt för mycket!  Skulle nog pruta minst 15 tusen om jag ens skulle överväga att köpa den :S

Westergren Large Cap
24 mars 2013 · 1 816 Inlägg

45k är verkligen ett överpris för den bilen. Håller med föregående talare (Audi_Powah), men skulle nog sätta priset på 25-30k, högst!

Senast redigerat av Westergren (24 mars 2013)

enqase
24 mars 2013 · 10 Inlägg

Audi_powah skrev:
45k är ett överpris, MAX 30k för den bilen om du frågar mig. 

Om 2år är den värd det halva, dryga 15k..

Nybergrobin skrev:
Den ser jävligt påkostad och fin ut men styling höjer dessvärre inte värdet allt för mycket!  Skulle nog pruta minst 15 tusen om jag ens skulle överväga att köpa den :S

Westergren skrev:
45k är verkligen ett överpris för den bilen. Håller med föregående talare (Audi_Powah), men skulle nog sätta priset på 25-30k, högst!

Där ser man, var ganska säker på att priset låg runt 45 papp eftersom att bilen ser otroligt fräsch ut för att vara en -99 och bara har gått runt 12.000 samt fälgarna som sitter på.

Blev nu väldigt osäker på om det är värt att åka och titta på den eftersom att ett prutning på 15.000 nog inte så uppskattat av säljare. roll

Men tack för svar!

Mickius
24 mars 2013 · 4 670 Inlägg

Skulle aldrig ge sådanna pengar för den bilen. Det var ett riktigt överpris och tyckte inte fälgar osv stack ut så mycket.

Leta vidare eller bjud under 30000 om den är värd så pass ens?

Senast redigerat av mickius (24 mars 2013)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 mars 2013 · 17 562 Inlägg

Läste inte hela annonsen. Varför? Stylad. Bara det. Köp ngt annat. Eller förlora sjuka pengar sen när du tröttnar på skrammelburken.

"-Steg 3 det ger runt 260 HK." Jajamen...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
enqase
24 mars 2013 · 10 Inlägg

mickius skrev:
Skulle aldrig ge sådanna pengar för den bilen. Det var ett riktigt överpris och tyckte inte fälgar osv stack ut så mycket.

Leta vidare eller bjud under 30000 om den är värd så pass ens?

Hörde att just de fälgarna var värda en del men eftersom jag inte vet så värst mycket själv så kan jag inte annat än att tro på vad andra säger. Men de kanske inte är värda så mycket som jag trodde då?

Dieselsmurfen skrev:
Läste inte hela annonsen. Varför? Stylad. Bara det. Köp ngt annat. Eller förlora sjuka pengar sen när du tröttnar på skrammelburken.

"-Steg 3 det ger runt 260 HK." Jajamen...

Ja för det mesta är det väl stylingen. Han har nämligen gjort den själv eftersom att han köpte den original så det är kanske därför han värdesätter den mer.
Har du några tips på bilar som inte dalar i värde? Vad är det man ska titta efter? I och med att jag är ute efter en rolig bil att köra så är väl utseende inte prio nummer ett.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 mars 2013 · 17 562 Inlägg

enqase skrev:

mickius skrev:
Skulle aldrig ge sådanna pengar för den bilen. Det var ett riktigt överpris och tyckte inte fälgar osv stack ut så mycket.

Leta vidare eller bjud under 30000 om den är värd så pass ens?

Hörde att just de fälgarna var värda en del men eftersom jag inte vet så värst mycket själv så kan jag inte annat än att tro på vad andra säger. Men de kanske inte är värda så mycket som jag trodde då?

Dieselsmurfen skrev:
Läste inte hela annonsen. Varför? Stylad. Bara det. Köp ngt annat. Eller förlora sjuka pengar sen när du tröttnar på skrammelburken.

"-Steg 3 det ger runt 260 HK." Jajamen...

Ja för det mesta är det väl stylingen. Han har nämligen gjort den själv eftersom att han köpte den original så det är kanske därför han värdesätter den mer.
Har du några tips på bilar som inte dalar i värde? Vad är det man ska titta efter? I och med att jag är ute efter en rolig bil att köra så är väl utseende inte prio nummer ett.

"Rolig bil" är mycket en personlig uppfattning. Leta efter en originalbil och styla den själv är mitt råd. Då vet man vad man köper. Så långt det går. Biltips undviker jag just nu av nämnd anledning.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Audi_powah
24 mars 2013 · 1 515 Inlägg

De där fälgarna kostar inte mer än 4-5000kr, då att du vet smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
enqase
24 mars 2013 · 10 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
"Rolig bil" är mycket en personlig uppfattning. Leta efter en originalbil och styla den själv är mitt råd. Då vet man vad man köper. Så långt det går. Biltips undviker jag just nu av nämnd anledning.

Okej, får se vad jag hittar. Tack!


Audi_powah skrev:
De där fälgarna kostar inte mer än 4-5000kr, då att du vet smile

Jag antar att alla fyra fälgar tillsammans går under det priset? Jag fick nämligen höra att fälgarna kostade 4-5 papp var. smile

Audi_powah
24 mars 2013 · 1 515 Inlägg

enqase skrev:

Dieselsmurfen skrev:
"Rolig bil" är mycket en personlig uppfattning. Leta efter en originalbil och styla den själv är mitt råd. Då vet man vad man köper. Så långt det går. Biltips undviker jag just nu av nämnd anledning.

Okej, får se vad jag hittar. Tack!


Audi_powah skrev:
De där fälgarna kostar inte mer än 4-5000kr, då att du vet smile

Jag antar att alla fyra fälgar tillsammans går under det priset? Jag fick nämligen höra att fälgarna kostade 4-5 papp var. smile

Naa, knappast. Alla fyra för 4-5k. Jag sålde själv ett par OZ superlegera 18" med däck för 5000kr smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mickius
24 mars 2013 · 4 670 Inlägg

Fälgarna kostar under 2000kr styck nya!

Misterman
24 mars 2013 · 81 Inlägg

Bilar som inte dalar i värde? Skulle väl vara volvo 240/740. Finns inget värde kvar som kan dala smile

Power is nothing without control, I have none of it!
Ford Galaxie 500 XL "GEAR JAMMER" (1965)
Volvo 240 GLT -87 "Rosten" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang