S70 t5 Dumpventil monteras tips !?

KumpaneN KumpaneN
1 april 2013 · 6 Inlägg

Funderar skarpt på att montera en dumpventil i min s70 t5 men har lite funderingar på exakt hur man ska göra ? finns en färdig dump på autotech (forge dumpventil) som är enkel att montera men hur är ljudet på den ? Sen finns det ju ett lite krångligare sätt att montera in dumpventil sad har dessutom cci box så därför jag vill höra ett lite mer dumpljud !

KumpaneN KumpaneN
1 april 2013 · 6 Inlägg

http://atechmotor.com/volvo/s70/turbo-t … umpventil/ här är ju den som jag undrar hur den låter smile

spokenratt
1 april 2013 · 3 860 Inlägg

Ja, den dumpen ersätter ju orginaldumpen.. med tanke på att den också placeras på samma platts så är det inte säkert att den låter något mer än vad just orginal dumpventilen gör heller.
Men ring o kolla med ATM annars, dom vet väl...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Drunk A.Sörman
1 april 2013 · 1 299 Inlägg

jag tror väll som spokenratt . Du kommer inte höra någon skillnad det är ju en förbättrad standard dump.Om jag läser rätt. Inte en öppen dump som du verkar vilja ha som hörs.

Senast redigerat av Drunk (1 april 2013)

spokenratt
1 april 2013 · 3 860 Inlägg

Drunk skrev:
jag tror väll som spokenratt . Du kommer inte höra någon skillnad det är ju en förbättrad standard dump.Om jag läser rätt. Inte en öppen dump som du verkar vilja ha som hörs.

Precis, verkar som om TS får försöka montera en Hybrid dump eller byta sin cci box mot ett öppet filter...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Mack Forum- och sitemoderator
1 april 2013 · 26 176 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81566/1005811_7urgd6.jpg
Där kan du montera.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
FatManCustoms grön aktivist
1 april 2013 · 846 Inlägg

Tänk däremot på om du nu ska köra med öppen dump att du dumpar ut luft som LMM har mätt upp > bilen går fett.
Värt att tänka på då bilen kan ta stryk av det och gå sämre smile.

Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
KumpaneN KumpaneN
2 april 2013 · 6 Inlägg

Verkar som jag får fundera en stund till kanske på om man verkligen ska ha öppen dump ifall den medför problem ! öppet filter med avskärming är väl nästa steg så man får höra ett lite bättre ljud iaf än det man hör nu smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang