För alla med sportbil, behövs laserstörare?

Hammarslag Inläggskritiker
10 april 2007 · 990 Inlägg

Det är väl inte så jätte troligt att alla med 300hk+ under huven enbart gasar på över 110km/h på bana ? smile

Det måste vara en tidsfråga innan kortet ryker, en turbobil med många hästkrafter bara ligger och psykar en till att gasa på, lite mer lite mer.

En laserstörare borde ingå som standard på sportbilar smile

Hur lagligt kör ni ? wink

_____________
redigerade ditt inlägg lite, annonser är tillåtna i köp & sälj, inte i forumet // MilleN

Senast redigerat av MilleN (10 april 2007)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
FireTraXX DFFL
10 april 2007 · 9 020 Inlägg

Verkar vara en väldigt onödig kostnad.
4500 för en liten grej som stör laserpistolerna.

Bättre då att tvärnita när man ser polisen ju...

Eller inte gasa så mycket alls, jag kör dagligen i bli-av-med-körkortet-hastigheter.
En enda gång har jag åkt fast och då fick jag bara en varning.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
jinxs 90mil+ på en tank.
10 april 2007 · 484 Inlägg

låter som en köpes annons

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
Hammarslag Inläggskritiker
10 april 2007 · 990 Inlägg

FireTraXX skrev:
Verkar vara en väldigt onödig kostnad.
4500 för en liten grej som stör laserpistolerna.

Bättre då att tvärnita när man ser polisen ju...

Eller inte gasa så mycket alls, jag kör dagligen i bli-av-med-körkortet-hastigheter.
En enda gång har jag åkt fast och då fick jag bara en varning.

Det är sällan polisen står synligt framme på en lång raksträcka, så man hinner se dom.
När dom tog mitt körkort för första gången så stodfanskapet i en buske, och då menar jag i.
Kör lagligt numera, men det beror mest på att jag fortfarande kör med vinterbilen som helt enkelt inte går att köra för fort med, och snart är det hojväder.
Nämn nån med en sporthoj / sportbil som inte låter bilen få sträcka på sig ? smile
Sen så är 4500kr inte mycket alls när du väl torskar för en fortkörning, max beloppet är ju på 4000kr nu vid fortkörning 30km/h eller mer tror jag det är, + att kortet ryker då med, ganska billig försäkring.

Och till den andra, nej det är ingen köpes annons eftersom det är jag själv som fixar dom.
Bara ett tips till alla nu när våren närmat sig och folk börjar plocka ut sina muskelbilar, hur förjävligt vore det inte att bli av med kortet lagom till sommaren ?

Men bara för man har en störare så ska man inte köra som en idiot och tro man är kung på vägen, finns barn osv i trafiken.

Men vi har alla kört för fort, till jobbet skolan affären som stänger om 5min osv, vore surt att bli av med körkortet för en sån skitgrej eller hur?

Var bara ett tips, man ska visa moral och got omdömme men ingen är tyvärr perfekt.

Men tycker ni att den här tråden är opassande så tar jag givetvis bort den.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
jinxs 90mil+ på en tank.
10 april 2007 · 484 Inlägg

jag menade säljes annons.
-Skrev lite fel.

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
940R
10 april 2007 · 1 567 Inlägg

Jag kör alltid för fort med bilen det är ett begär som jag inte kan kontrollera...Men jag kör med mycket övervakande framför och bakom mig  i trafiken.Och på det vägar där polisen brukar har kontroller där kör jag varsamt.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
10 april 2007 · 2 258 Inlägg

Jag kör sällan för fort, och aldrig fortare än att lappen blir kvar.

Det är dock inte det viktigaste. Man kan leva utan körkort.

Däremot tror jag inte jag skulle vilja leva med vetskapen att jag kört ihjäl familjemedlemmar eller andra.

Det är värre än att köra ihjäl sig själv.

// Ellen

*Det luktar reklam lång väg om dina inlägg!*

Senast redigerat av vulture (10 april 2007)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
ludde__mannen draminbil.nu
10 april 2007 · 1 382 Inlägg

meneeee bötern för att använda laserstörare lär överstiga bötern för att köra för fort!
Sen är det ju hur högt man värderar sitt körkort!

henkebenke
10 april 2007 · 1 703 Inlägg

Oftast ger man ju gas på de ställen man vet att poliserna aldrig står.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
newkie
10 april 2007 · 250 Inlägg

Kör man bara lite smart brukar det inte vara några problem, man får helt enkelt välja sina tillfallen...

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com
Porsche 944 Turbo "951" (1989)
MilleN
10 april 2007 · 9 108 Inlägg

Laserstörare är ju ingen höjdare, polisen ser ju att någon fipplar med deras laser, då stannar dom dig, beslagtar din laserstörare och ger dig böter. Bättre med en laser/radarvarnare då. Det har jag kört med en del, ligger en här hemma men orkar knappt använda den längre.

Jag kör nästan alltid för fort men har klarat mig ifrån böter i 5 år nu.

edit: Har börjat köra lite mer varsamt i mörker sedan jag frontalkrockade med ett vildsvin i vintras med vinterbilen i alla fall, det var en nyttig erfarenhet.

chrizz Administratör
10 april 2007 · 11 783 Inlägg

§9 Marknadsföring och försäljning
Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet. Försäljning och annonsering får inte förekomma på annan plats än Köp & sälj.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang