effect avgassystem och chiptrim

pronics
10 april 2007 · 36 Inlägg

tjena:) ! , jag tänkte trimma min bil lite, har en honda accord 98 , nån som vet ngn sida man kan få tag i turbo till den  ? , eller gör det mycket med effect avgassystem och chip ?

skriv!! , vill gärna ha bra tips och rådsmile

stolt torsöbo
THEBADGUY Gorgilus addictus
10 april 2007 · 4 737 Inlägg

Eftersom du har en sugmotor i din bil så gör ett chip knappt inget =/. Ska du ha chip, så ska bilen ha turbo för att ge mest effekt smile.

Så mitt tips är: Bry dig inte om chip. De ger knappt inget, typ...5-6 hk kanske? Och de med turbon, hoppas du förstår att de blir svårt att besiktiga bilen, med tanke på att din bil är helbils godkänd.

Senast redigerat av THEBADGUY (10 april 2007)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
volvo_power_
10 april 2007 · 37 Inlägg

om du sätter in en turbo i bilen kan ett chipp ge typ 40% mer effekt pluss att du sänker bränsle förbrukningen

pronics
10 april 2007 · 36 Inlägg

okej tack för tippsen smile.. men hur skulle du gjort för att få mera krut i min bil då ?

stolt torsöbo
volvo_power_
10 april 2007 · 37 Inlägg

du kan ju börja me att sätta ett sport luftfilter å grövre avgasrör de är ju då inte dyrt häller. men de jer ju inte så mycket ...men om du vill ha krut i den så ska du sätta i en turbo

EyeLighter
10 april 2007 · 381 Inlägg

Byta avgas på en sug motor gör knappast någon förbättring tvärt om. En sug motor ska ha ett visst motstånd. Ett chipp kanske 20 hk på sin höjd kolla med www.itsfun.nu.
Annars så sälj bilen å köp en bil som redan har turbo. Men man kan få riktigt bra drag i en sug motor oxå men de kostar därefter. Någonstans mellan 1000-1500:- per hk Om du ska få de till att hålla och om du ska få ner effekten på hjulen.

pronics
10 april 2007 · 36 Inlägg

jo de satte jag i här om dagen , det blev bra .. du vet inte ngt ställe man kan köpa turbo till den på eller ?

stolt torsöbo
pronics
10 april 2007 · 36 Inlägg

tack för tippsen smile

stolt torsöbo
Kettunen
10 april 2007 ·

volvo_power_ skrev:
du kan ju börja me att sätta ett sport luftfilter å grövre avgasrör de är ju då inte dyrt häller. men de jer ju inte så mycket ...men om du vill ha krut i den så ska du sätta i en turbo

Grövre avgasrör ger mindre hk......

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang