Drog av en bult på fjäderbenslagringen.

Jesper206
7 april 2013 · 152 Inlägg

Jahpp, drog av en bult på fjäderbenslagringen när jag råkade spänna muttern lite för hårt (har monterat sänkfjädrar).mad

Varfan köper man nya sådana? Det går bara att köpa hela fjäderbenslagringen på Toyota och det känns lite bittert att punga ut för det när en liten bult bara kostar några 10:or.

Storleken på muttern är M8 iaf och funderar på om man bara ska dra en vanlig bult med bricka igenom och sen spänna efter att man knackat ut den trasiga bulten? Och låta det vara så tills det blir dags för coilovers.

Senast redigerat av Jesper206 (7 april 2013)

Toyota GT86 (2012)
Richtenb
8 april 2013 · 1 365 Inlägg

Det hade jag gjort, det är troligen en fingängad bult och jag hade kört med 10,9. Loctite i gängorna så sitter den sen


Jesper206 skrev:
Jahpp, drog av en bult på fjäderbenslagringen när jag råkade spänna muttern lite för hårt (har monterat sänkfjädrar).mad

Varfan köper man nya sådana? Det går bara att köpa hela fjäderbenslagringen på Toyota och det känns lite bittert att punga ut för det när en liten bult bara kostar några 10:or.

Storleken på muttern är M8 iaf och funderar på om man bara ska dra en vanlig bult med bricka igenom och sen spänna efter att man knackat ut den trasiga bulten? Och låta det vara så tills det blir dags för coilovers.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Jesper206
8 april 2013 · 152 Inlägg

Kolla idag och det går att byta ut den utan att behöva plocka av hela fjäderbenet. Testade att försöka slå ut den men den rörde inte sig alls. Någon som har nåt bra tips på hur fan man får loss bulten?

Den sitter precis som en hjulbult gör i navet dock betydligt mindre.

Senast redigerat av Jesper206 (8 april 2013)

Toyota GT86 (2012)
Rooth07 Lindahls Gräv AB
8 april 2013 · 716 Inlägg

Är nog enklast att skruvar bort lagringen och lägger den mot något så det verkligen svarar när du slår.
Sen kommer du ju också åt att punktsvetsa dit den nya bulten, om du nu inte hittar någon med splines såklart=)

Jesper206
9 april 2013 · 152 Inlägg

Ska ge det ett försök att borra ut den, vill ju slippa plocka ner allt igen, haha sad
Annars får jag göra som du säger Rooth07 för det fungerar säkert bäst.

Toyota GT86 (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang