Byta ut Audi Concert II mot en Audi navi plus.

IzaaL
5 mars 2013 · 49 Inlägg

Hej. Jag har en Audi A6 -03 och är sugen på att byta ut min stereo "Audi Concert II" till "Audi Navi plus".


Tänkte fråga först och främst om det är krångligt? Samt behöver man byta ut kablar eller köpa en adapter?


Mvh Robie.

it_mutt Avstängd
5 mars 2013 · 10 388 Inlägg

IzaaL skrev:
Hej. Jag har en Audi A6 -03 och är sugen på att byta ut min stereo "Audi Concert II" till "Audi Navi plus".


Tänkte fråga först och främst om det är krångligt? Samt behöver man byta ut kablar eller köpa en adapter?


Mvh Robie.

Inte direkt toksvårt, kräver lite pill. Har en guide liggande till det här. Skicka ett pm om det så ska vi nog kunna rota fram den smile

O ja, kräver ju då givetvis dubbeldinkonsollen med "alla tillbehör"

Senast redigerat av it_mutt (5 mars 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
IzaaL
5 mars 2013 · 49 Inlägg

it_mutt skrev:

IzaaL skrev:
Hej. Jag har en Audi A6 -03 och är sugen på att byta ut min stereo "Audi Concert II" till "Audi Navi plus".


Tänkte fråga först och främst om det är krångligt? Samt behöver man byta ut kablar eller köpa en adapter?


Mvh Robie.

Inte direkt toksvårt, kräver lite pill. Har en guide liggande till det här. Skicka ett pm om det så ska vi nog kunna rota fram den smile

O ja, kräver ju då givetvis dubbeldinkonsollen med "alla tillbehör"

Kanon, Skriver till dig!

it_mutt Avstängd
5 mars 2013 · 10 388 Inlägg

IzaaL skrev:

it_mutt skrev:

IzaaL skrev:
Hej. Jag har en Audi A6 -03 och är sugen på att byta ut min stereo "Audi Concert II" till "Audi Navi plus".


Tänkte fråga först och främst om det är krångligt? Samt behöver man byta ut kablar eller köpa en adapter?


Mvh Robie.

Inte direkt toksvårt, kräver lite pill. Har en guide liggande till det här. Skicka ett pm om det så ska vi nog kunna rota fram den smile

O ja, kräver ju då givetvis dubbeldinkonsollen med "alla tillbehör"

Kanon, Skriver till dig!

Tips; ska du skaffa en "riktig" dubbeldin ackontrollpanel (går att lösa på annat vis), så skaffa en från FÖRE 02, typ 00 eller något, då har du bättre hållbarhet på "knapparna" (de slits inte lika fort...man gjorde någon ändring i "färgen" i samband med faceliften, till knapparna....blev skräp av det)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
MurranBoy Streetracer
8 april 2013 · 66 Inlägg

Finns inte panelerna i pirat? Letar för fullt men finns knappt att få tag på yikes

it_mutt Avstängd
8 april 2013 · 10 388 Inlägg

MurranBoy skrev:
Finns inte panelerna i pirat? Letar för fullt men finns knappt att få tag på yikes

Vilka paneler tänker du på?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
MurranBoy Streetracer
8 april 2013 · 66 Inlägg

Mittkonsollen, blandade lite ihop wink

it_mutt Avstängd
8 april 2013 · 10 388 Inlägg

MurranBoy skrev:
Mittkonsollen, blandade lite ihop wink

Ja alltså, själva "yttre" höljet behöver du inte byta. Det är samma.

Det som behövs är;

Korg (den som allt sitter fast i)
Övre plastpanel (tror jag iaf, inte 100, den som sitter uppe runt varningsblinkersknappen, mugghållare osv)
AC-enheten (inget måste, det går att skära om en 1-din)
Askfat (samma som med ac-enheten, det går att skära om, men ja)

Ska du se ha en eftermarknadsstereo, så behöver du även en "täckbit" som sitter runt om stereon. Detta då originalstereon "fyller ut" helt, det gör inte eftermarknadsstereon (ja, om man inte köper en modellanpassad då)

Och det är väl i princip bara täckbiten som finns som "pirat". Allt annat får du ta audi original

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
MurranBoy Streetracer
8 april 2013 · 66 Inlägg

Okej, tack för ett bra svar! Får väl avvakta lite wink

it_mutt Avstängd
8 april 2013 · 10 388 Inlägg

MurranBoy skrev:
Okej, tack för ett bra svar! Får väl avvakta lite wink

Kommer jag ihåg det kan jag kolla upp VAG-nr på pryttlarna imorgon. Inte alls svårt att hitta på tyska ebay. Själv fick jag ett bra pris på det hos den lokala skroten

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
MurranBoy Streetracer
8 april 2013 · 66 Inlägg

Vore kanon! Men man kanske ska ta en sväng tunt Mälardalen och se vad utbudet finns på skrotarna! Fast det är skönare att få hem allt komplett smile

it_mutt Avstängd
9 april 2013 · 10 388 Inlägg

Ja, här har du vad som behövs. Eller vad åtminstone jag skulle skaffa som minst;

dubbel-din ramen (den som håller allt på plats); 4B0 858 005 K 01C

Askkopps"fronten" (svart); 4B0 857 951 S B98

AC-enheten. Som sagt, denna ska gå att skära till, men iaf (svart); 4B0 820 043 C B98


Är det sen en eftermarknadsenhet som ska dit, så behöver du något i stil med;

http://budgetcaraudio.co.uk/ds-ebay/products/connects2_fascia/w-CT24AU18.jpg


alternativt ett "helt kit";

http://budgetcaraudio.co.uk/ds-ebay/products/doubledin/CT23AU03A.JPG


Beroende på vad det sitter för system i bilen -kan- lite adapterkablar vara på sin plats, då de underlättar, men, är inget måste

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
MurranBoy Streetracer
9 april 2013 · 66 Inlägg

Perfekt! Då ska jag ge siffrorna till min bror så får han se vad priset kan bli smile
Tack för ett specifikt svar smile

it_mutt Avstängd
9 april 2013 · 10 388 Inlägg

MurranBoy skrev:
Perfekt! Då ska jag ge siffrorna till min bror så får han se vad priset kan bli smile
Tack för ett specifikt svar smile

Jag rev det och "en drös småsaker till" o gav en tusenlapp på den lokala skroten. O som sagt; tyska ebay är annars ett tips

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang