Dammsugning

torino70
9 april 2013 · 5 Inlägg

har ett litet problem. när ja ska dammsuga bulen så suger dammsugarn  sönder golvmattan. undrar om de kan min dammsugare som suger för starkt eller om ja har fel sorts dammsugare. har en som ja köpt på clas ohlson. kan de va felet ? ska ja köpa ny dammsugare eller sätta i 220v  uttaget iställe för 380v

Ford Torino (1970)
FriddeMan
10 april 2013 · 96 Inlägg

Jag känner en i säffle här som brukar hyra ut sig som dammsugare annars,nämner inga namn, han är nog nöjd för det lilla han får...

Mack Forum- och sitemoderator
10 april 2013 · 26 167 Inlägg

På vissa dammsugare brukar man kunna ställa ner "sugförmågan"..eller hur man nu ska säga.
Prova det..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
rallyrickard
10 april 2013 · 67 Inlägg

torino70 skrev:
har ett litet problem. när ja ska dammsuga bulen så suger dammsugarn  sönder golvmattan. undrar om de kan min dammsugare som suger för starkt eller om ja har fel sorts dammsugare. har en som ja köpt på clas ohlson. kan de va felet ? ska ja köpa ny dammsugare eller sätta i 220v  uttaget iställe för 380v

Har du Clas Ohlson dammsugaren i 3 fas 400 V eller är jag trött och läste fel?

Volvo 940 LTT "Iccez 940" (1996)
Dometros
10 april 2013 · 434 Inlägg

rallyrickard skrev:

torino70 skrev:
har ett litet problem. när ja ska dammsuga bulen så suger dammsugarn  sönder golvmattan. undrar om de kan min dammsugare som suger för starkt eller om ja har fel sorts dammsugare. har en som ja köpt på clas ohlson. kan de va felet ? ska ja köpa ny dammsugare eller sätta i 220v  uttaget iställe för 380v

Har du Clas Ohlson dammsugaren i 3 fas 400 V eller är jag trött och läste fel?

Läste samma, måste vara en jävla dammsugare till att suga.

rallyrickard
11 april 2013 · 67 Inlägg

Dometros skrev:

rallyrickard skrev:

torino70 skrev:
har ett litet problem. när ja ska dammsuga bulen så suger dammsugarn  sönder golvmattan. undrar om de kan min dammsugare som suger för starkt eller om ja har fel sorts dammsugare. har en som ja köpt på clas ohlson. kan de va felet ? ska ja köpa ny dammsugare eller sätta i 220v  uttaget iställe för 380v

Har du Clas Ohlson dammsugaren i 3 fas 400 V eller är jag trött och läste fel?

Läste samma, måste vara en jävla dammsugare till att suga.

Får vara glad så länge inte hela mattan sugs med.  :-P

Volvo 940 LTT "Iccez 940" (1996)
R_fused There is no replacement for displacement
11 april 2013 · 630 Inlägg

Det beror nästan säkert på att den är köpt på classe ja. En normal damsugare spinner fint med 380v, på 220v brukar de inte orka suga upp chipssmulor ur naveln ens...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang