S70 vinge problem?

VolvoRdesign2012
15 april 2013 · 222 Inlägg

Hej. Ja nu för andra gången har jag lyckats få tag på en s70 vinge fint skick,men då är dem fyra torxskruvarna som håller fästena på sidan helt sönderrostade och går ej att få loss,redan haft sönder en gänga efter att försökt få loss en skruv. Så jag undrar kan jag montera vingen med endast dem dubbelhäftande tejperna som sitter under?

//Alex

hangman
15 april 2013 · 2 174 Inlägg

Alex00Ander skrev:
Hej. Ja nu för andra gången har jag lyckats få tag på en s70 vinge fint skick,men då är dem fyra torxskruvarna som håller fästena på sidan helt sönderrostade och går ej att få loss,redan haft sönder en gänga efter att försökt få loss en skruv. Så jag undrar kan jag montera vingen med endast dem dubbelhäftande tejperna som sitter under?

//Alex

Nej det går inte.

Pl400 är ett bra lim det håller, men blir permanent!

Jag skulle värma, borra loss skruvarna, köpa ny monteringssats på Volvo 130 spänn typ och se glad ut. Det går få bort om man inte är klantig

VolvoRdesign2012
15 april 2013 · 222 Inlägg

hangman skrev:

Alex00Ander skrev:
Hej. Ja nu för andra gången har jag lyckats få tag på en s70 vinge fint skick,men då är dem fyra torxskruvarna som håller fästena på sidan helt sönderrostade och går ej att få loss,redan haft sönder en gänga efter att försökt få loss en skruv. Så jag undrar kan jag montera vingen med endast dem dubbelhäftande tejperna som sitter under?

//Alex

Nej det går inte.

Pl400 är ett bra lim det håller, men blir permanent!

Jag skulle värma, borra loss skruvarna, köpa ny monteringssats på Volvo 130 spänn typ och se glad ut. Det går få bort om man inte är klantig

Värmde med induktionsvärmare men då kom hela gängen från hålet loss,kan ju inte borra loss dem då de sitter gängade? Har en ny monteringssats på gång och pl400 lim.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang