Nya regler hos bilprovningen?

idekabel
11 april 2007 · 24 Inlägg

Fick höra av en vän som var inne på bilprovningen att dom har ändrat på tröskelregeln!

vad jag fattat det som fick man inte ha ett hål i tröskeln som är större än 50 cm.

Men igår! när min vän var inne på bilprovningen så hävdade dom att denna regel är borttagen. ( inga hål alls )


Nu till min fråga till er alla: någon som vet lite mer om denna regel=? och gäller det bara trösklar som är bärande?


//

Ät gul snö, det kan vara öl!
Volvo V40 T4 "T4" (2003)
GurraG INGET ANNAT!!
11 april 2007 · 1 725 Inlägg

då har jag en fråga.. varför i hela friden ska du ha hål i tröskeln?? :S

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
11 april 2007 · 5 753 Inlägg

hehe joo men jag skulle då inte vilja ha ett hål på en halv meter i min tröskel lol

men ang regeln så vet jag inte, men varför ska man över huvudtaget ha hål i tröskeln? smile

är väll bara bra med en sån regel att man inte får ha hål i trösklarna...(om jag fattade rätt)

Senast redigerat av _Glenne_ (11 april 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Rowbean Bilförsäljare på Hörby Bil
11 april 2007 · 152 Inlägg

idekabel skrev:
Fick höra av en vän som var inne på bilprovningen att dom har ändrat på tröskelregeln!

vad jag fattat det som fick man inte ha ett hål i tröskeln som är större än 50 cm.

Men igår! när min vän var inne på bilprovningen så hävdade dom att denna regel är borttagen. ( inga hål alls )


Nu till min fråga till er alla: någon som vet lite mer om denna regel=? och gäller det bara trösklar som är bärande?


//

Besiktiga en polares bil igår, och han fick en bra att veta på ett 2cm hål!

Peugeot 206 S1600 "Nr.005" (2001)
street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
11 april 2007 · 426 Inlägg

bra att veta gerdom så fort där är hål. men annars gäller 50cm eller 60% i höjdled

/Street
Skaune
12 april 2007 ·

Så om du har ett hål i tröskeln som är 49 cm så får man ett "bra att veta"? hehe åh fan har jag ett jätte hål i tröskeln liksom! tongue sorry....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang