Hjälp montera BMW logga under dörr

FUBARS Avstängd
1 maj 2013 · 21 Inlägg

Hej!

Jag har precis införskaffat mig ett par projektorer som man ska montera under sin dörr så när dörren öppnas lyser loggan i marken (i detta fallet BMW loggan).

Jag har absolut ingen aning hur man ska göra och jag har suttit och letat rätt så mycket på nätet efter guider och dylikt utan resultat. Så nu tänkte jag vända mig hit och höra om någon här kanske vet hur man gör eller har någon bra guide på det? Hade varit lysande.

Tack på förhand!

Mvh
Kegge

demk
1 maj 2013 · 680 Inlägg

bli medlem på bimmers of sweden där finns några som gjort så , annars är de bara att borra ett hål under dörren och ta strömmen därifrån om du har lyse under dörren? vad är de för bil?

BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
it_mutt Avstängd
1 maj 2013 · 10 388 Inlägg

borra hål, sätt dit o koppla in till exvis innerbelysningen

klart

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
FUBARS Avstängd
1 maj 2013 · 21 Inlägg

Ja jag kanske får se om någon på bimmers of sweden kan hjälpa till. För man fick borr och allting till, så fattar att jag ska borra ett hål. Men sen hur jag ska dra sladdarna i dörren och sen få ström till projektorn vet jag inte riktigt. Jag har ingen belysning under dörren på min bil så vet inte riktigt hur det ska lösas. Det är en E46 328 -00.

Hur menar du med att koppla till innerbelysningen?

it_mutt Avstängd
1 maj 2013 · 10 388 Inlägg

Kegge skrev:
Ja jag kanske får se om någon på bimmers of sweden kan hjälpa till. För man fick borr och allting till, så fattar att jag ska borra ett hål. Men sen hur jag ska dra sladdarna i dörren och sen få ström till projektorn vet jag inte riktigt. Jag har ingen belysning under dörren på min bil så vet inte riktigt hur det ska lösas. Det är en E46 328 -00.

Hur menar du med att koppla till innerbelysningen?

Nej då får du dra igenom kablarna genom kabelgenomföringen (mellan dörren och A-stolpen), och sen vidare till någon lampa som tänds när du öppnar dörren (förslagsvis innerbelysningen)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
demk
1 maj 2013 · 680 Inlägg

it_mutt skrev:

Kegge skrev:
Ja jag kanske får se om någon på bimmers of sweden kan hjälpa till. För man fick borr och allting till, så fattar att jag ska borra ett hål. Men sen hur jag ska dra sladdarna i dörren och sen få ström till projektorn vet jag inte riktigt. Jag har ingen belysning under dörren på min bil så vet inte riktigt hur det ska lösas. Det är en E46 328 -00.

Hur menar du med att koppla till innerbelysningen?

Nej då får du dra igenom kablarna genom kabelgenomföringen (mellan dörren och A-stolpen), och sen vidare till någon lampa som tänds när du öppnar dörren (förslagsvis innerbelysningen)

precis ta närmaste inneberlysning brukar ju finnas tex vid fötterna el nära,,kvittar ju vart du tar de

BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
FUBARS Avstängd
1 maj 2013 · 21 Inlägg

demk skrev:

it_mutt skrev:

Kegge skrev:
Ja jag kanske får se om någon på bimmers of sweden kan hjälpa till. För man fick borr och allting till, så fattar att jag ska borra ett hål. Men sen hur jag ska dra sladdarna i dörren och sen få ström till projektorn vet jag inte riktigt. Jag har ingen belysning under dörren på min bil så vet inte riktigt hur det ska lösas. Det är en E46 328 -00.

Hur menar du med att koppla till innerbelysningen?

Nej då får du dra igenom kablarna genom kabelgenomföringen (mellan dörren och A-stolpen), och sen vidare till någon lampa som tänds när du öppnar dörren (förslagsvis innerbelysningen)

precis ta närmaste inneberlysning brukar ju finnas tex vid fötterna el nära,,kvittar ju vart du tar de

Det lät som en väldigt bra idé! Det ska jag absolut testa och försöka göra.

Tack!

demk
1 maj 2013 · 680 Inlägg

vad kostade dom ? och för hur många

BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
alain www.bimmerpower.org
2 maj 2013 · 3 995 Inlägg

Har du en belysning på dörren som tänds när du öppna dören?
Isf ta strömen därifrån in i dörren. Koppla bort original belysning lampa annars emblemen bli för svag.
Så ser det ut.
http://instagram.com/p/XadLUhsg3z/#

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang