Sänka Bil, BesiktningsKrav?

KolGruvan
19 augusti 2012 · 1 450 Inlägg

Ja de va de ju funderade på , om ja hade gjort fel eller något, för tog bara ett varv och då ramlade fjädern ur när ja satt t bak grejerna. Och de blev nästan inge lägre heller, så besiktningen borde ju inte märka något

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
MathiasE30
20 april 2013 · 51 Inlägg

om bilen är så låg att man inte kommer upp på bromsbänken då?smile finns det inte ngn besiktning i jkpgs län som man kan besikta bilar med mindre markfrigång?

BMW E46 320 "M-sport" (2003)
Clintan66
20 april 2013 · 2 011 Inlägg

MathiasE30 skrev:
om bilen är så låg att man inte kommer upp på bromsbänken då?smile finns det inte ngn besiktning i jkpgs län som man kan besikta bilar med mindre markfrigång?

Min får bromstestet göras ute på gatan för jag kommer knappt in i hallen. Landskrona besiktning var gnälliga som fan för detta, men i Malmö är de goa och glada att hjälpa till.

Har du någon oberoende typ carspect eller vad de heter där uppe som kan hjälpa dig.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 april 2013 · 14 077 Inlägg

kkkalleballe skrev:
är bara å kapa på å hoppas på de bästa, är ju inte direkt hela världen å byta fjädrar en gång om året.. å "sänkningssats" är inte ens å tänka på då dina fjädrar från -89 har troligtvis säckat ihop mer än 40mm så strunta i allt dedär. behöver inte va allt för obekvämt om man lägger ner någon timme på de. kapa fjädrarna å skaffa kortare stötdämpare så blire bra smile

Var bara tvungen. Det blir två gånger om året. 1. Sätta dit original innan besiktning. 2. Sätta dit kapade fjädrar efter besiktning. smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
volvojohan
3 maj 2013 · 172 Inlägg

xVolvo240x skrev:
Ja de va de ju funderade på , om ja hade gjort fel eller något, för tog bara ett varv och då ramlade fjädern ur när ja satt t bak grejerna. Och de blev nästan inge lägre heller, så besiktningen borde ju inte märka något

Låter konstigt att du kapat 1 varv å den redan är lös? Ta en bild på bilen?

DKn
3 maj 2013 · 535 Inlägg

Vettemannen skrev:

kkkalleballe skrev:
är bara å kapa på å hoppas på de bästa, är ju inte direkt hela världen å byta fjädrar en gång om året.. å "sänkningssats" är inte ens å tänka på då dina fjädrar från -89 har troligtvis säckat ihop mer än 40mm så strunta i allt dedär. behöver inte va allt för obekvämt om man lägger ner någon timme på de. kapa fjädrarna å skaffa kortare stötdämpare så blire bra smile

Var bara tvungen. Det blir två gånger om året. 1. Sätta dit original innan besiktning. 2. Sätta dit kapade fjädrar efter besiktning. smile

/Benny

Eller så kapar man bara dom nya fjädrarna så åker man alltid omkring med fräsha dämpare wink

KolGruvan
3 maj 2013 · 1 450 Inlägg

volvojohan skrev:

xVolvo240x skrev:
Ja de va de ju funderade på , om ja hade gjort fel eller något, för tog bara ett varv och då ramlade fjädern ur när ja satt t bak grejerna. Och de blev nästan inge lägre heller, så besiktningen borde ju inte märka något

Låter konstigt att du kapat 1 varv å den redan är lös? Ta en bild på bilen?

Kolla på mina bilder. De e dom två nyaste längst ner. Hur som hellst så gick den igenom besiktningen :-)

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang