Köpråd: Hyfsat rolig förstabil max 85k.

hangman
12 maj 2013 · 2 174 Inlägg

AllRightsReserved skrev:
Jag ångrar inte en sekund att jag köpte min Saab 9-3 Aero smile Äckligt rolig bil att köra, Äckligt snygg att se på. Sköter man bara om dom maskinellt så tror jag inte du får mer problem än med någon annan bil smile

Du får prova lite mer bilar....för mycket torquesteer, och den värdelösa t7 motorn behöver vi inte nämna, folk är medvetna om hur dåliga bilarna är.

Busgrabb Rejsa ?
12 maj 2013 · 2 959 Inlägg

hangman skrev:

AllRightsReserved skrev:
Jag ångrar inte en sekund att jag köpte min Saab 9-3 Aero smile Äckligt rolig bil att köra, Äckligt snygg att se på. Sköter man bara om dom maskinellt så tror jag inte du får mer problem än med någon annan bil smile

Du får prova lite mer bilar....för mycket torquesteer, och den värdelösa t7 motorn behöver vi inte nämna, folk är medvetna om hur dåliga bilarna är.

Typ så ja....lägg till väghållning som en båt med.

Autotech
BMW 335D (2008)
Rquired Allmänt envis
12 maj 2013 · 12 512 Inlägg

Busgrabb skrev:

hangman skrev:

AllRightsReserved skrev:
Jag ångrar inte en sekund att jag köpte min Saab 9-3 Aero smile Äckligt rolig bil att köra, Äckligt snygg att se på. Sköter man bara om dom maskinellt så tror jag inte du får mer problem än med någon annan bil smile

Du får prova lite mer bilar....för mycket torquesteer, och den värdelösa t7 motorn behöver vi inte nämna, folk är medvetna om hur dåliga bilarna är.

Typ så ja....lägg till väghållning som en båt med.

En SS Aero har varken B2x5, mer kraftreaktioner än någon annan motsvarande framhjulsdriven bil eller väghållning som en båt. Det är inte första generationen 9-3 han äger ni får titta lite mer noggrant innan ni skriver. wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
mrpalmer
12 maj 2013 · 796 Inlägg

hangman skrev:

AllRightsReserved skrev:
Jag ångrar inte en sekund att jag köpte min Saab 9-3 Aero smile Äckligt rolig bil att köra, Äckligt snygg att se på. Sköter man bara om dom maskinellt så tror jag inte du får mer problem än med någon annan bil smile

Du får prova lite mer bilar....för mycket torquesteer, och den värdelösa t7 motorn behöver vi inte nämna, folk är medvetna om hur dåliga bilarna är.

Här hade man koll på grejerna, sitter t8 system i dessa. Chassit skiljer sig betydligt ifrån tidigare 9-3an.

En polare till mig valde mellan en 206 och en 9-3, de är det största misstaget han har gjort. Han är så missnöjd med den bilen, och han får den inte såld heller.

Saabarna hittar man billigare en 206. Svårt val...

Hemma bra, garaget BÄST!
AllRightsReserved All Rights Reserved
12 maj 2013 · 141 Inlägg

Rquired skrev:

Busgrabb skrev:

hangman skrev:
Du får prova lite mer bilar....för mycket torquesteer, och den värdelösa t7 motorn behöver vi inte nämna, folk är medvetna om hur dåliga bilarna är.

Typ så ja....lägg till väghållning som en båt med.

En SS Aero har varken B2x5, mer kraftreaktioner än någon annan motsvarande framhjulsdriven bil eller väghållning som en båt. Det är inte första generationen 9-3 han äger ni får titta lite mer noggrant innan ni skriver. wink

Tourqesteer har jag, på grusvägar eller spåriga asfaltsvägar, inte annars, väghållningen påminner inte alls om en båt, Jag har inte T7 motorn i min, jag har B207R. Och som Rquierd sa, jag har 9-3 SS 2003, inte den gamla 9-3an wink just sayin

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Oldsmobile Ninety-Eight "Custom Sports Coupe" (1964)
Freddanovic
17 maj 2013 · 29 Inlägg

Tappade den här tråden lite bland alla mina funderingar.
Om vi fokuserar på diesel då? T.ex. så har jag sett att A3 2.0TDI en typ -05/-06 har dryga 2.5k i skatt, vilket definitivt är helt godkänt. Borde dra någonstans runt 0.5-0.6?
Däremot verkar det inte finnas många sådana inom min budget.

Vad har ni för andra, motsvarande förslag? Där skatten inte sticker iväg till orimliga höjder?

Audi A3 8L (2001)
Xuri One Man Clan
17 maj 2013 · 4 287 Inlägg

volvo s60 d5 ? den har ju hyffsat med kräm från början å mer går ju att få med chip.
den e nog rappare än audin ?

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang