Klonkar fram & bak?!

Wirken
4 april 2013 · 55 Inlägg

Hej!

Har en Renault Laguna som klonkar någonstans höger fram å högerbak låter det som.

Har testat hissa upp bilen och bryta lite med ett järn men hittar inget.. hmm

Dessutom så klonkar/hackar det när jag gör fullt rattustlag, känns nästan som att nånting skall "hoppa ur led"


Skall besikta den snart och känns som att jag måste fixa detta, dessutom är det sjuuukt irriterande ljud


Mvh/Janne

Stefan7neson
4 april 2013 · 394 Inlägg

Hej.
Det du beskriver låter lite som att det kan vara topplagringen fram(fjäderbenslager).
Då beter det sig så att om lagret står still, så bänds och kränger fjädern sig i sina fästen när man svänger,och klonket kommer som ett brev på posten.

Bak kan det möjligen vara bärarmslagringen(bussning) som glappar lite.

Har en kompis som har en Laguna II -05, och han fick nedslag på besiktningen på sina bakre bärarmsbussningar. Tydligen en sjuka på de bilarna..

Hoppas du fått lite tips och ledtrådar:)
Skriv gärna vad felet var när du hittar det:)

MVH Stefan

careau
4 april 2013 · 1 624 Inlägg

Garanterat fjäderbenslager.

Wirken
21 april 2013 · 55 Inlägg

Stefan7neson skrev:
Hej.
Det du beskriver låter lite som att det kan vara topplagringen fram(fjäderbenslager).
Då beter det sig så att om lagret står still, så bänds och kränger fjädern sig i sina fästen när man svänger,och klonket kommer som ett brev på posten.

Bak kan det möjligen vara bärarmslagringen(bussning) som glappar lite.

Har en kompis som har en Laguna II -05, och han fick nedslag på besiktningen på sina bakre bärarmsbussningar. Tydligen en sjuka på de bilarna..

Hoppas du fått lite tips och ledtrådar:)
Skriv gärna vad felet var när du hittar det:)

MVH Stefan

Tackar för svaren, skall göra en insats på bilen i veckan å kolla dessa förslag smile
Är dom lätta att byta & är dom dyra??

Evildan
21 april 2013 ·

meca.se
förslagsvis, där ser du vad dom kostar.
Inte svårt att byta lagringar eller bussningar för någon som är van att skruva, skitsvårt för någon som är ovan wink

Wirken
29 april 2013 · 55 Inlägg

Tack för svaren, jag kunde då inte hitta något hmm
Om jag juckar på gasen klonkar det oxå och växelspaken rör sig jäkligt mycke då, kan de vara något?

Wirken
21 maj 2013 · 55 Inlägg

Kollar upp dom oxå. Stylederna på båda sidorna var heeeelt slut

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang