Vad tycker ni om de billigare felkodsläsarna?

Palicuse
29 maj 2013 · 1 129 Inlägg

Vad anser ni om de billigare felkodsläsarna som säljs för runt 500 lappen på tradera, blocket, biltema m.m?.

Har en BMW e36 som jag tänkte skaffa en felkodsläsare till, men vore inte så roligt ifall jag får problem med bilen pga felkodsläsaren.

it_mutt Avstängd
29 maj 2013 · 10 388 Inlägg

Palicuse skrev:
Vad anser ni om de billigare felkodsläsarna som säljs för runt 500 lappen på tradera, blocket, biltema m.m?.

Har en BMW e36 som jag tänkte skaffa en felkodsläsare till, men vore inte så roligt ifall jag får problem med bilen pga felkodsläsaren.

Inget jag testat själv, men, har 2st i min umgängeskrets som har köpt sina på Biltema och är nöjda (vill minnas att de har vars en modell; dvs en har en dyrare variant än den andra)

Att du skulle få problem med bilen pga felkodsläsaren har jag svårt att se, tror snarare att det handlar om, i de fall där det strular, den inte hittar några fel, eller inte kan släcka felkoder och liknande

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Palicuse
29 maj 2013 · 1 129 Inlägg

it_mutt skrev:

Palicuse skrev:
Vad anser ni om de billigare felkodsläsarna som säljs för runt 500 lappen på tradera, blocket, biltema m.m?.

Har en BMW e36 som jag tänkte skaffa en felkodsläsare till, men vore inte så roligt ifall jag får problem med bilen pga felkodsläsaren.

Inget jag testat själv, men, har 2st i min umgängeskrets som har köpt sina på Biltema och är nöjda (vill minnas att de har vars en modell; dvs en har en dyrare variant än den andra)

Att du skulle få problem med bilen pga felkodsläsaren har jag svårt att se, tror snarare att det handlar om, i de fall där det strular, den inte hittar några fel, eller inte kan släcka felkoder och liknande

Det jag mena med att det kan bli fel är att ifall man går in och kollar läget m.m med fel verktyg som bilen i sin tur  kanske inte gillar och med det börjar visa andra fel.

Senast redigerat av Palicuse (29 maj 2013)

Ulf_W bilder.ulfw.se
29 maj 2013 · 1 103 Inlägg

Nu vet jag inte vad du har för årsmodell på E36:an, men jag tror inte du har nån nytta av dessa felkodsläsare. Ska du kunna läsa ut nåt ur den får du skaffa Carsoft 6.5...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Palicuse
29 maj 2013 · 1 129 Inlägg

Jag har en 97a

rcy
29 maj 2013 · 1 705 Inlägg

Har en av dom billigaste varianterna köpt från Ebay i Taiwan. Med frakt och allt tror jag den gick på runt en hundring, och det var nog 4-5 år sedan så den är säkert billigare nu.
Den funkar klockrent. Blåtand till mobilen och Torque-appen låter mig läsa ut massor med data från alla givare i bilen och jag kan läsa och släcka felkoder.

Att en bil fått några fel pga en adapter har jag aldrig ens hört talas om. Det absolut värsta som händer är att adaptern inte fungerar med just din bil, men att den pga det skulle utvecklas några följdfel har jag oerhört svårt att tänka mig. Det enda du gör är att läsa ut information, det är ju inte direkt så att du kan gå in och ändra på något.

Saab 9-3 "svarten" (2004)
Saab 9-3 Aero "the sissy" (2002)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Palicuse
2 juni 2013 · 1 129 Inlägg

Detta med att fel kan ske gäller nog mer om man håller på med överförning och ändring av mjukvaror etc. Men vet inte om man kan göra mera såna grejer med en felkodsläsare än att radera felkoden, utan behöver andra verktyg till det.

Jag fick tag i en billig Carsoft 6,5 på Tradera. Installationen tycker jag va lite för piratgjord. Men man får ju vad man betalar för.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang