Chevrolet Trans Sport 99 driver inte (automat)

P-G Säl-Tämjare...
30 maj 2013 · 1 024 Inlägg

Som rubrik.

Det spelar ingen roll vilken växel jag har i, bilen driver lite lite lite, knappt styrfart innan den slutar driva efter ca 100 meter.
Om jag byter olja i den så fungerar den klockrent i några mil, sen händer samma sak igen. Jag har en ny låda liggandes som ska bytas, men det vore intressant om man kunde få reda på vad det är för fel. Någon som har varit med om samma sak? Tydligen ett vanligt Fel på de här bilarna har jag hört

Vilket jävla drag :)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 maj 2013 · 14 077 Inlägg

P-G skrev:
Som rubrik.

Det spelar ingen roll vilken växel jag har i, bilen driver lite lite lite, knappt styrfart innan den slutar driva efter ca 100 meter.
Om jag byter olja i den så fungerar den klockrent i några mil, sen händer samma sak igen. Jag har en ny låda liggandes som ska bytas, men det vore intressant om man kunde få reda på vad det är för fel. Någon som har varit med om samma sak? Tydligen ett vanligt Fel på de här bilarna har jag hört

Kanske slirande lameller eller taskig turbin.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
P-G Säl-Tämjare...
30 maj 2013 · 1 024 Inlägg

Får kolla. Ska riva ner den nån dag så får vi se. Men varför funkar den som den ska i några mil när det är ny olja i? :p

Vilket jävla drag :)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 maj 2013 · 14 077 Inlägg

P-G skrev:
Får kolla. Ska riva ner den nån dag så får vi se. Men varför funkar den som den ska i några mil när det är ny olja i? :p

Kanske för att lamellerna är så slut att dom lämnar en massa skit i oljan. Bara gissningar. Skriv gärna i denna tråd när du kommer fram till vad problemet är.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
P-G Säl-Tämjare...
30 maj 2013 · 1 024 Inlägg

Japp det ska jag göra

Vilket jävla drag :)
Niklas1987 NO
31 maj 2013 · 2 182 Inlägg

Hur ser oljan ut när du tappar ur den? Mycket metall i tråget? Sitter oftast en magnet som ska samla upp metall spån (om nu ingen plockat bort den).

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 maj 2013 · 14 077 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Hur ser oljan ut när du tappar ur den? Mycket metall i tråget? Sitter oftast en magnet som ska samla upp metall spån (om nu ingen plockat bort den).

Många automatlådor har inte ens avtappningsplugg (Iaf jänkarlådor av tradtionellt snitt, motor fram-drivning bak).

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (31 maj 2013)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Niklas1987 NO
3 juni 2013 · 2 182 Inlägg

Vettemannen skrev:

Niklas1987 skrev:
Hur ser oljan ut när du tappar ur den? Mycket metall i tråget? Sitter oftast en magnet som ska samla upp metall spån (om nu ingen plockat bort den).

Många automatlådor har inte ens avtappningsplugg (Iaf jänkarlådor av tradtionellt snitt, motor fram-drivning bak).

/Benny

Sant, men brukar ju alltid vara kvar olja i tråget så man kan se hur det ser ut wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
sverkera
3 juni 2013 · 564 Inlägg

Utöver turbin och lameller som redan nämnts så kan det vara hydraulpumpen också. Du får undersöka den gamla lådan när du bytt.

engolf
3 juni 2013 · 3 235 Inlägg

Efter att du kört några mil blir oljan varm o lättfytande,och då försjunker oljetrycket.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang