Byta stereo i Omega B 00'a

marko_s
29 maj 2013 · 102 Inlägg

Jag har en Opel omega årsmodell 2000 och i den sitter det en "integrerad" originalstereo som har display i färddatorn och även rattstyrning.
Har funderat ett tag på att byta mot något annat, jag vill kunna spela mp3 och kunna ansluta enheter via aux men även få högre uteffekt eftersom originalstereon är ganska klen (har 6,5" jbl i alla dörrar).

Det jobbiga är ju att med eftermarknadsstereo gå jag förmodligen miste om displayvisning i färddatorn och rattstyrning sad ...annars finns det ju en hel del fina dubbel din enheter man skulle kunna mecka dit.

Någon som har någon fin lösning? har letat lite efter adaptrar för detta men blir inte klok på vad jag ska ha.

Hittade även en enhet som verkar intressant för mig på ebay: http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-VECT … 0819721681

vad tror folket om denna?
eller ska jag satsa på någon pioneer 2din stereo istället? (om alla adaptrar går att hitta)

så det jag eftersöker:
*mera kräm ur stereo
*rattstyrning intakt
*färddatordisplay-visning intakt
*aux in
*skall smälta in med bilens panel (antingen ebay-stereon eller med din-ram till något annat bra)
*usb+minneskort ingång
*minst dubbla lågnivå utgångar

*hjälp* smile
Med vänlig hälsning marko

vägra 6*9'or
BMW 335D "M-sport Touring" (2007)
Volvo V50 T5 "Autotech st2" (2004)
Opel Omega 2,5 v6 sport "Irmscher" (2000)
marko_s
2 juni 2013 · 102 Inlägg

Ingen? sad

vägra 6*9'or
marko_s
4 juni 2013 · 102 Inlägg

det var värst sad ...detta kan låta fånigt, men jag har inte möjlighet att kolla upp detta själv denna veckan, vet någon om jag har iso eller fakra kontakter i omegan? alltså en 00'a
och ja -jag har googlat och sökt men blir inte klok på detta.

vägra 6*9'or
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang