Köra obesiktad bil men försäkrad. Behöver snabbt svar

wallingstam
11 juni 2013 · 474 Inlägg

Hamilton skrev:

wallingstam skrev:
man kan väl dra en nödlögn annars:
Så fort man ser dom så parkerar man direkt efter kanten och slår av bilen. Påpekar dom att den är avställd och obes. så får man väl säga att man blev osams så innihelvete med polaren som körde bilen med trailer, så han lassa av bilen och drog och här står jag big_smile

Va ska dom göra liksom, om dom nu inte sett mig köra bilen.

Dom känner på huven....
Helt seriöst finns det verkligen folk som sysslar med sånt här, varför inte göra rätt från början.

för att det kanske är väldigt omständigt att göra det rätt.
Jag har som sagt inge BE-kort, så då ska jag hyra trailer, slita med mig en polare som har BE-kort sen så är man good to go. Men då är det ju klart smidigare att bara få skjuts ner och sen köra hem skiten.

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
Mattsson_91 Självlärd
11 juni 2013 · 3 083 Inlägg

Ställ på den, försäkra, skatta, boka besiktning till den stad du ska till o kör hem bilen o avboka besiktningen tongue

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Emiiilz
11 juni 2013 · 908 Inlägg

Dom stoppade mig en gång när jag hade körförbud, dock hade jag bokat bes tid o var faktiskt påväg till besiktningen, sade vilken tid jag hade bokat o han skulle kolla upp detta annars skulle han höra av sig om de inte var så tongue

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
wallingstam
12 juni 2013 · 474 Inlägg

äh jag tror det får bli en liten chansning. Är det en schyst polis så borde det ju inte bli något. För som jag skrev innan så är det ju precis efter bilköpet och jag måste ju ta mig hem för att kunna göra bilen klar inför besiktning.
Samt att besiktningen gick ut i vintras, vore väl skillnad om det hade varit så att den hade gått ut för ett par år sen.

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang