M47 svänghjul på B230FK

DieselTom
29 juni 2013 · 19 Inlägg

Håller på att byta från m90 till m47 på min 945 ltt. Men svänghjulet verkar inte passa?

Det finns ju hål runt om på hjulet och när motorn är nollad ska det lilla mellanrum där det inte är hål peka på startmotorn, right?

Iaf så går det inte att få det exakt mot startmotorn när motorn är nollad, det hamnar lite för mycket åt höger.
Så att istället föratt mitten på uppenhållet mellan hålen är mot startmotorn är det precis i början av uppehållet så hamnar det alltså 2-3cm för mycket åt höger. Vi provstartade med bara svänghjulet men den gick nästan inte. varvade typ 60varv tongue

Jaha tänkte vi, det finns ju bara 8 sätt att sätta hjulet på så vi testade. men den gick inte på något läge.
Finns det olika svänhjul för m47, eller kan det vara dålig kontakt för trigger givaren ? (är pytte lite rost i alla hål)

Är väldigt tacksam för all hjälp! smile

PS: snälla ingen diskussion om varför jag inte ska ha m47, det har inte med saken att göra

Senast redigerat av DieselTom (29 juni 2013)

Sahl_83
1 juli 2013 · 149 Inlägg

Jag kör med de svänghjulet på min fk och det funkar fint, märkningen hamnar inte exakt mot startmotorn man får sätta de så nära de går, tänk bara på att byta ut bussningen i veven mot ett lager om du ska köra med m47

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen
DieselTom
2 juli 2013 · 19 Inlägg

Det visade sig vara ett regina hjul jag hade, lite pinsamt  roll

Vad kan man få tag på detta lager?

Sahl_83
2 juli 2013 · 149 Inlägg

DieselTom skrev:
Det visade sig vara ett regina hjul jag hade, lite pinsamt  roll

Vad kan man få tag på detta lager?

Ok :-) lagret finns på tex Mekonomen och sitter där ingående axel från växellådan sitter i veven

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen
DieselTom
3 juli 2013 · 19 Inlägg

Kan man inte köra m90 svänghjul med m47? Eftersom man kan göra det motsatta om man har rätt lamell.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang