Ang fukt i strålkastare!

java82
30 juni 2013 · 7 Inlägg

Tjäna! Behöver hjälp då jag jag får väldigt mycket fukt inne i hela strålkastaren på bilen när det regnar o e fuktigt vilket gör att halvljuset slutar att fungera...
är det nån som har några bra idéer o tips hur man får bort detta?
Kör en infiniti fx35

//Martin

xXSammy
30 juni 2013 · 6 590 Inlägg

Kolla så dräneringen inte är täppt, antar att de ska finnas ett andnings utrymme i strålkastarna, annars hade jag typ kollat så tätningarna till locken inte är skadade. I värsta fall måste glaset limmas om vilket ibland är omöjligt (Eller inte värt tidsmässigt) och strålkastarbyte gäller.

De/Dem
java82
30 juni 2013 · 7 Inlägg

Tack för svar! Ska ta mig tid o se om jag se vad det beror på, för en som är helt novis på sånt här vart skulle dräneringen på de flesta bilar? Har inte nekat nåt speciellt med bilar förut...

xXSammy
30 juni 2013 · 6 590 Inlägg

http://4.bp.blogspot.com/-fAC3xrVZBKk/TeZcdCAImcI/AAAAAAAAAZw/ScAQgXT-tlE/s1600/Modeo-05-iheadlamp-unit-5.JPG

Lägst ner i högra hörnet så sitter en dränering på denna, sitter lite olika placerade (Om det finns).
Ser ut som ett litet gummirör som pekar neråt.

De/Dem
java82
30 juni 2013 · 7 Inlägg

Grymt som faen! Tack snälla för snabbt o förklarande svar, bara o skruva isär dåwink

xXSammy
30 juni 2013 · 6 590 Inlägg

Finns risk för att fronten ska bort på bilen bara.. ;P

De/Dem
java82
30 juni 2013 · 7 Inlägg

So i have heard;)) blir nig bra tillslut;)

Andy_Uppsala
1 juli 2013 · 17 Inlägg

Nu vet jag inte hur lykthuset på din Infiniti är konstruerat men på en BMW jag hade förut bytte jag lyktglasen. De var av plats och hade fått små små sprickor. Ibland kan det också vara packningen mellan lykthus och lyktglas som är slut, ligger fel eller liknande.

java82
3 juli 2013 · 7 Inlägg

Ok tack för svaret! wink ska kolla o se hur det ser ut med packningar och liknande... Försöka få tag packningar bara, vilket kanske inte är det lättaste.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang