Lacka reflektor i blinkers och varsel volvo 740 89

ErsdaHL
27 juni 2013 · 600 Inlägg

Har lackat insatserna i min 740 nu, Det ser rätt bra ut men dom extremt vita blinkerserna skär sig lite mot det mörka. Så vill öppna dom å måla insidan ( inte tona) har sett de göras på 240 och 144 men dom kan man ju skruva lös glasen på. Googlat också får bara fram att man måste värma dem först. Har någon gjort detta som kan vägleda mig ?

Ziinkas
27 juni 2013 · 70 Inlägg

In med dom i ugnen på nå hundra grader i omgångar o bryt försiktigt mellan reflektorn och glaset så är dedär snabbt gjort, jag gjorde det på 745:an och de blev skitbra. Men använd nå riktigt bra lim sen när du ska ihop med dom, vanlig limpistol eller dyligt sitter inte så jättebra. Gärna 2K Epoxylim, de lär sitta som berg!

Mercedes C280 "AMG" (1995)
Volvo 740GL TURBO "Stor 7an" (1988)
ErsdaHL
27 juni 2013 · 600 Inlägg

Ziinkas skrev:
In med dom i ugnen på nå hundra grader i omgångar o bryt försiktigt mellan reflektorn och glaset så är dedär snabbt gjort, jag gjorde det på 745:an och de blev skitbra. Men använd nå riktigt bra lim sen när du ska ihop med dom, vanlig limpistol eller dyligt sitter inte så jättebra. Gärna 2K Epoxylim, de lär sitta som berg!

danke Kevnor. Ska kolla om jag hitta nå bra lim på byn innan jag börja bryta då smile biltemas svarta plastfärg jag använde i lyktorna duger den gott där med?

Ziinkas
4 juli 2013 · 70 Inlägg

ErsdaHL skrev:

Ziinkas skrev:
In med dom i ugnen på nå hundra grader i omgångar o bryt försiktigt mellan reflektorn och glaset så är dedär snabbt gjort, jag gjorde det på 745:an och de blev skitbra. Men använd nå riktigt bra lim sen när du ska ihop med dom, vanlig limpistol eller dyligt sitter inte så jättebra. Gärna 2K Epoxylim, de lär sitta som berg!

danke Kevnor. Ska kolla om jag hitta nå bra lim på byn innan jag börja bryta då smile biltemas svarta plastfärg jag använde i lyktorna duger den gott där med?

Ja huga, behöver inte vara någon märkvärdig färg för att de ska sitta smile Jag använde svartfärg från MM i mina o de gick bra tongue

Volvo 740GL TURBO "Stor 7an" (1988)
Mercedes C280 "AMG" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang