Solarplexius - erfarenhet?!

nesum
29 januari 2012 · 695 Inlägg

JUSTer skrev:
Jätte dålig!

En erfarenhet av något kan absolut vara dålig, men de intressanta i denna tråden skulle nog vara varför?!.... wink

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
JUSTer
29 januari 2012 · 451 Inlägg

nesum skrev:

JUSTer skrev:
Jätte dålig!

En erfarenhet av något kan absolut vara dålig, men de intressanta i denna tråden skulle nog vara varför?!.... wink

Det uppstår små missljud inne i kuppen, du kan inte hissa ner rutorna, skulle du hissa ner dom av misstag uppstår kraftiga repor, fukt kan bildas mellan ruta och plasten, har du en bagagelucka som öppnas med hela bakrutan tenderar plasten lossna efter ett tag och ligga skrammla etc etc


Listan kan göras längre

JA de suger!

spokenratt
30 januari 2012 · 3 860 Inlägg

JUSTer skrev:

nesum skrev:

JUSTer skrev:
Jätte dålig!

En erfarenhet av något kan absolut vara dålig, men de intressanta i denna tråden skulle nog vara varför?!.... wink

Det uppstår små missljud inne i kuppen, du kan inte hissa ner rutorna, skulle du hissa ner dom av misstag uppstår kraftiga repor, fukt kan bildas mellan ruta och plasten, har du en bagagelucka som öppnas med hela bakrutan tenderar plasten lossna efter ett tag och ligga skrammla etc etc


Listan kan göras längre

JA de suger!

Antagligen stort skillnad mellan bilmodellerna och och erfarenheterna, som jag skrev i början använder vi det i hundbilarna på jobbet o det skramlar varken där eller i min egen. Imma på bakrutan mellan plexit o glaset JA, men kom igen, värme i bakrutan eller? 2 sek sen är det ju borta!!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Ljepone * Studerande *
30 januari 2012 · 563 Inlägg

Order lagd. Blev till samtliga 5 bakrerutor > Tutto completto!


Återkommer med resultat när jag väl mottagit paketet & provmonterat dem smile

Ljepone * Studerande *
5 februari 2012 · 563 Inlägg

Hämtade ut paketet idag & provmonterade 1 ruta  & passformen var oerhört bra. Allt låg välförpackat & märkt.

Återkommer senare vid slutet av månaden med bild.

Solarplexius - REK! smile

bmwadrian
4 mars 2012 · 4 Inlägg

Undrar hur detta är att montera ?? hur blir syn innefrån?

discokapten Kapten på disco!
4 mars 2012 · 1 729 Inlägg

Bra syn från insidan och väldigt lätta att montera, om man läser instruktionerna.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Ljepone * Studerande *
4 mars 2012 · 563 Inlägg

Precis som ovanstående skrivit. Finns även olika diverse videoklipp på deras hemsida & youtube.

Är själv nöjd med SP!

Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
4 mars 2012 · 1 312 Inlägg

Synen är brap å dagen, väldigt ålig på natten.

Monteringen är superlätt

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
RannerKing www.LynxTalk.se
29 juni 2013 · 420 Inlägg

Lite gammal tråd, men ett par tips.

Får ni mycket fukt mellan rutorna kan det vara värt att borra några små hål upp och nertill på rutorna.
2mm borr räcker bra till det. Inget som stör särskilt mycket.

I bilar med ruta som följer med skuffluckan är det lätt hänt att det skramlar och att plastrutan hoppar ur läge efter ett tag. Testa sätt skumgummilist eller nått liknande mellan inredningen och plastrutan, på vissa bilar fungerar det med P-list som man använder till fönster. Behövs oftast bara små bitar, inte runt hela "karmen"

Jag själv gillar solarplexius på grund av monteringen. Blir inte mörkare än med solfilm av samma filtrering.
Det som stör mest är om det kommer in damm mellan plastrutan och glaset efter ett tag, men det får man väl ta...

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Skoda Octavia II 4x4 "Scoutig..." (2005)
spokenratt
29 juni 2013 · 3 860 Inlägg

RannerKing skrev:
Lite gammal tråd, men ett par tips.

Får ni mycket fukt mellan rutorna kan det vara värt att borra några små hål upp och nertill på rutorna.
2mm borr räcker bra till det. Inget som stör särskilt mycket.

I bilar med ruta som följer med skuffluckan är det lätt hänt att det skramlar och att plastrutan hoppar ur läge efter ett tag. Testa sätt skumgummilist eller nått liknande mellan inredningen och plastrutan, på vissa bilar fungerar det med P-list som man använder till fönster. Behövs oftast bara små bitar, inte runt hela "karmen"

Jag själv gillar solarplexius på grund av monteringen. Blir inte mörkare än med solfilm av samma filtrering.
Det som stör mest är om det kommer in damm mellan plastrutan och glaset efter ett tag, men det får man väl ta...

Bra tips!
Kanske ska testa det med listen i bakluckan, plexit satt inte lika tight där...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Teho
30 juni 2013 · 237 Inlägg

Köpte till 306:an, satt helt okej på sidorutorna men illa på bakrutan. Blev en stor glipa mellan ruta och plexiglasskiva, dessutom reflekterades den Peugeot-dekal jag har i bakrutan vilket gjorde att det såg förjävligt ut.
Sände tillbaka grejerna samma dag.

segafreaks
7 juli 2013 · 12 Inlägg

Har beställt till Toyotan! Får hoppas att passformen blir bra.

http://www.segafreak.se/ToyotaAvensis/1.JPG

Återkommer med bild och info när jag fått hem det och monterat.

Senast redigerat av segafreaks (7 juli 2013)

Presidento Of World
7 juli 2013 · 3 332 Inlägg

ser att en gammal tråd fick liv i sig men om nån vill se på hur de ser ut

https://www1.garaget.org/archive/140/139292/237295/237295-2805105.jpg

sidorutan bak på övre bild

https://www1.garaget.org/archive/140/139292/237295/237295-2671663.jpg

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
8 juli 2013 · 1 312 Inlägg

Där har vi en mindre bra sak med Solarplexus. Helt kasst då man inte kan hissa ner rutorna om man inte har fasta fönster. Samt att den har en mindra rolig färg från insidan. Typ bronsbrun som är otroligt svår att se ut från då de är mörkt, iaf om man jämför med vanlig toning

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Stripz Voodoo
8 juli 2013 · 1 444 Inlägg

Kört med sp  nu 4 år och de har börjat blekna så kommer montera vanlig film för att slippa dammet som blir emellan

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Mack855
8 juli 2013 · 1 354 Inlägg

Jag hade det på min gamla golf.

Personligen så tycker jag att det var grymt svårt att se ut under nattetid. Vare sig det det vinter eller sommar så tyckte jag det var svårt när man backade. Men det släpper som nämt inte igenom mycket ljus eller värme.

Har solfilm på rutorna idag. Tycker helt klart att det är bättre, då har jag den näst mörkaste varianten på Audin och ser ändå ut hur bra som helst nattetid året om. Släpper fortfarande inte igenom särskilt mycket värme. Fick pynta runt 2300 har jag för mig om inte ännu billigare. Helt klart värt den extra tusenlappen.

Båda varianterna fungerar. Det är upp till dig wink

segafreaks
10 juli 2013 · 12 Inlägg

Eh vilket jävla skit alltså! Fick fan repor invändigt när jag skulle montera det! Kommer skrota skiten snarast möjligt.

Tror det är olika beroende på vilken bil man har.

Ska fan spara undan pengar till proffstoning!

RannerKing www.LynxTalk.se
15 juli 2013 · 420 Inlägg

Solarplexius på bakrutorna och dörrar.

https://www1.garaget.org/archive/36/35209/333236/333236-3172042.jpg

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Skoda Octavia II 4x4 "Scoutig..." (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang