Mekonomen VS Bilbolaget(volvo)

Volvo740-88 Volvo850-92
17 juli 2013 · 1 678 Inlägg

Jag tänkte fråga er vad ni rekommenderar.
Jag ska imorgon köpa en avgastätning till min Volvo 850. Den ser ut så här:
http://faimg1.forum-auto.com/mesimages/115423/PICT46.JPG

Sen ska jag köpa en avgasklämma som ser ut så här:
http://www.maptunparts.se/bildermedium/avgasklamma-saab-900-9-3?w=4626_09-125950.JPG

Jag har besiktning på Måndag.
Vad skulle ni rekommendera mig då om jag tänker på pris, beställningstid och kvalité? Vad är bäst för mig?
Är det inte mekonomen som säljer piratdelar för orginalpris? Det är de jag oroar mig för.

Senast redigerat av Volvo740-88 (17 juli 2013)

Roger_ BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
17 juli 2013 · 209 Inlägg

Köp original grejer !  Har dom det inte hemma på lager borde dom ha det till dagen efter !

SportPilot Ubåtsingenjör
17 juli 2013 · 7 239 Inlägg

det är skit samma varifrån du tar den ... jag hade åkt till biltema

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Volvo740-88 Volvo850-92
17 juli 2013 · 1 678 Inlägg

Roger_ skrev:
Köp original grejer !  Har dom det inte hemma på lager borde dom ha det till dagen efter !

Är det någon större skillnad mellan original och piratdelar då?

Roger_ BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
18 juli 2013 · 209 Inlägg

Vet ej !

Johan85 Avstängd
18 juli 2013 · 1 418 Inlägg

köpte lika packning och klamma till min v70 på volvo och det kosta inte mycket över 100ingen så varför köpa nån annanstans?smile

Volvo740-88 Volvo850-92
18 juli 2013 · 1 678 Inlägg

Johan85 skrev:
köpte lika packning och klamma till min v70 på volvo och det kosta inte mycket över 100ingen så varför köpa nån annanstans?smile

Bra! Då ska jag raka vägen till bilbolaget imorgon med fingret hela vägen i luften riktat mot mekka-onomhen wink
Jag köpte en vattenpump där en gång till min 740. 530 kr och det var inte ens original.

SportPilot Ubåtsingenjör
18 juli 2013 · 7 239 Inlägg

vilket företag tillverkar delen åt volvo då ? eller så långt tänkte du inte ?

det är en 850, spring till biltema eller handla på skruvat så slipper du bli ruinerad

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Johan85 Avstängd
18 juli 2013 · 1 418 Inlägg

Volvo740-88 skrev:

Johan85 skrev:
köpte lika packning och klamma till min v70 på volvo och det kosta inte mycket över 100ingen så varför köpa nån annanstans?smile

Bra! Då ska jag raka vägen till bilbolaget imorgon med fingret hela vägen i luften riktat mot mekka-onomhen wink
Jag köpte en vattenpump där en gång till min 740. 530 kr och det var inte ens original.

det är sällan man tjänar på att handla på mekonomen jämfört med orginal och skiljer det en 20ga eller nåt så varför krångla:)
min bil har kvitton på allt som är utbytt och det är bara från volvo och så ska det förbli:)

Volvo740-88 Volvo850-92
18 juli 2013 · 1 678 Inlägg

CHEEVA skrev:
vilket företag tillverkar delen åt volvo då ? eller så långt tänkte du inte ?

det är en 850, spring till biltema eller handla på skruvat så slipper du bli ruinerad

Men har inte volvo olika kvalitétsstandard jämfört med biltema och skruvat?
Jag gillar skruvat för dem är rätt billiga men dock vet jag inte vilken kvalité dem har på sina delar.

Exempel: Volvos original bussningar håller 5 år längre än t.ex biltemas.

Eller är det så att alla köper från samma fabrik i Kina?

Johan85 Avstängd
18 juli 2013 · 1 418 Inlägg

Volvo740-88 skrev:

CHEEVA skrev:
vilket företag tillverkar delen åt volvo då ? eller så långt tänkte du inte ?

det är en 850, spring till biltema eller handla på skruvat så slipper du bli ruinerad

Men har inte volvo olika kvalitétsstandard jämfört med biltema och skruvat?
Jag gillar skruvat för dem är rätt billiga men dock vet jag inte vilken kvalité dem har på sina delar.

Exempel: Volvos original bussningar håller 5 år längre än t.ex biltemas.

Eller är det så att alla köper från samma fabrik i Kina?

volvo original delar står det oftast tyskland på(fast på engelska) så det är inte kina grejer iaf:)
japan och andra länder utom kina och andra thai länder kan man köpa saker frånsmile

SportPilot Ubåtsingenjör
18 juli 2013 · 7 239 Inlägg

Johan85 skrev:

Volvo740-88 skrev:

CHEEVA skrev:
vilket företag tillverkar delen åt volvo då ? eller så långt tänkte du inte ?

det är en 850, spring till biltema eller handla på skruvat så slipper du bli ruinerad

Men har inte volvo olika kvalitétsstandard jämfört med biltema och skruvat?
Jag gillar skruvat för dem är rätt billiga men dock vet jag inte vilken kvalité dem har på sina delar.

Exempel: Volvos original bussningar håller 5 år längre än t.ex biltemas.

Eller är det så att alla köper från samma fabrik i Kina?

volvo original delar står det oftast tyskland på(fast på engelska) så det är inte kina grejer iaf:)
japan och andra länder utom kina och andra thai länder kan man köpa saker frånsmile

du vet inte riktigt hur mkt som görs i kina idag va ?

Men nu handlade det om en avgaspackning till en 850, den kan man lika gärna köpa på biltema då den håller lika bra och deras klämmor är galvade.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Volvo740-88 Volvo850-92
19 juli 2013 · 1 678 Inlägg

Det blev 450 kr totalt. Värt? Ovärt?

Johan85 Avstängd
19 juli 2013 · 1 418 Inlägg

Volvo740-88 skrev:
Det blev 450 kr totalt. Värt? Ovärt?

låter dyrt:S ja gav inte över 300 för alla packningar till främmreröret på volvo

Johan85 Avstängd
19 juli 2013 · 1 418 Inlägg

CHEEVA skrev:

Johan85 skrev:

Volvo740-88 skrev:

Men har inte volvo olika kvalitétsstandard jämfört med biltema och skruvat?
Jag gillar skruvat för dem är rätt billiga men dock vet jag inte vilken kvalité dem har på sina delar.

Exempel: Volvos original bussningar håller 5 år längre än t.ex biltemas.

Eller är det så att alla köper från samma fabrik i Kina?

volvo original delar står det oftast tyskland på(fast på engelska) så det är inte kina grejer iaf:)
japan och andra länder utom kina och andra thai länder kan man köpa saker frånsmile

du vet inte riktigt hur mkt som görs i kina idag va ?

Men nu handlade det om en avgaspackning till en 850, den kan man lika gärna köpa på biltema då den håller lika bra och deras klämmor är galvade.

nästan allt görs väll där för att dom jobbar gratis?tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang